Difference between revisions of "Project costs plan int/sl/"

From Help.4pm
Jump to navigationJump to search
 
Line 1: Line 1:
#redirect [[4.2.1.PlanStroskovEnostavniProjekti/sl/]]
+
=Plan stroškov =
 +
 
 +
Stroške lahko planiramo za vsak projekt, v planu jih razdelimo po posameznih tipih stroškov.
 +
 
 +
''Velja za tržne, interne, inženirske, proračunske, razvojno raziskovalne, študije, evropske projekte''.
 +
 
 +
==Nastavitev načina planiranja==
 +
* '''[[Project_costs_plan_com/sl/#Enostaven_plan_stro.C5.A1kov | Enostavno planiranje]]''' (seznam) – privzet način planiranja po vrstah stroškov: projekt je eno obdobje, stroške načrtujemo samo za našo organizacijo, ne načrtujemo dinamičnih režijskih stroškov. Če projektu naknadno dodamo še faze, potem se načrtovane vrste stroškov podedujejo v fazah.
 +
 
 +
*'''[[Project_costs_plan_com/sl/#Napreden_plan_stro.C5.A1kov |Napredno planiranje (tabela)]]''' - Primerno je za kompleksne projekte, ki trajajo dalj časa (več mesecev), na projektu je udeleženih več partnerjev.
 +
[[file:4.2.1.spremembaVKompleksniObdobjeOrganizacije.jpg|600px|]]
 +
 
 +
== Enostaven plan stroškov==
 +
* izberemo, ali želimo načrtovati stroške po projektu ali po fazah.
 +
* v seznamu izberemo '''tip stroška''',
 +
* vpišemo planirani '''znesek''' stroška in
 +
* vnos potrdimo.
 +
 
 +
[[file:4.2.1.planStroskovEnostaven.jpg|700px|]]
 +
 
 +
===Pomembno===
 +
* '''Skupen plan''' stroškov '''sešteje''' vse planirane stroške na nivoju projekta in posameznih faz.
 +
*'''Potne stroške''' moramo načrtovati vnaprej. To je predpogoj za vpisovanje stroškov kilometrine na projekt.
 +
*'''Stroški zaposlenih''' je sistemski zapis, ki je povezan z aktivnostmi, poročanjem o delu. Če želimo načrtovati aktivnosti na projektu (naloge, mejnike), morajo biti v finančnem planu projekta (oz. faze), lahko je vrednost 0 €.
 +
* Faze morajo biti predhodno načrtovane. Če faze vključimo kasneje, se načrtovani tipi stroškov podedujejo iz nadrejene faze/projekta. Skupna vrednost plana ne spremeni, saj je višina podedovanih stroškov na novih faza enaka 0 €.
 +
 
 +
=== Evropski projekti===
 +
Ko planiramo '''stroške evropskih projektov''', je logika planiranja stroškov enaka. Izpolnimo še:
 +
* stroškovno področje,
 +
* upravičeni stroški in
 +
* povrnjeni stroški.
 +
 
 +
== Napreden plan stroškov==
 +
Pri planiranju lahko poljubno uporabimo kategorije:
 +
*'''[http://help.4pm.si/index.php/Project_periods_com/sl/ po obdobjih]''': obdobja (leto, mesec, kvartal) poljubno določimo v izkaznici projekta '''pred izdelavo finančnega plana (!)'''. V tem primeru, vsaki vrsti stroška načrtujemo obdobje, v katerem bo realiziran. Ta način planiranja je primeren za daljše projekte, ki imajo skozi življenjski cikel različno dinamiko nastajanja stroškov. Če je strošek enak v vseh obdobjih, označimo različna obdobje od in do. Če se strošek razlikuje po obdobjih, potem je vsako obdobje v svoji vrstici. Obdobje od-do je enako.''
 +
*'''po organizacijah''': - če na projektu sodelujejo različne organizacije, ki imajo vsaka svoj finančni plan: stroške evidentiramo za posamezne podizvajalce oz. dobavitelje.
 +
*'''[http://help.4pm.si/index.php/4.2.1.PlanStroskovEnostavniProjekti/sl/#Dinami.C4.8Dni_re.C5.BEijski_stro.C5.A1ki_.28overheads.29 dinamičnih režijskih stroških]''' - različne možnosti.
 +
 
 +
=== Dinamični režijski stroški (overheads) ===
 +
Na projektu (ali fazi) lahko planiramo '''dinamične režijske stroške'''. 4PM izračuna vrednost režijskih stroškov glede na vnaprej določen način izračuna:
 +
*Odstotek vrednosti stroškov – %
 +
*Koeficient vpisanih ur – v €
 +
*Fiksna vrednosti – v €
 +
 
 +
Pravilno planiranje stroškov poenostavi spremljanje finančne realizacije.
 +
 +
[[file:4.2.1.planStroskovKompleksnObdobjeOrganicacije.jpg|700px|]]
 +
 
 +
'''''Namigi za urejanje tabele'''''
 +
''*Če želimo urejati vpisan strošek, ga odpremo s klikom na ikono svinčnik [[image: 2.2.2.ikonaSvincnik.jpg‎]].''
 +
 
 +
[http://help.4pm.si/index.php/Project_costs_plan_part/sl/ Kompleksni finančni plan]

Revision as of 10:10, 15 July 2013

Plan stroškov

Stroške lahko planiramo za vsak projekt, v planu jih razdelimo po posameznih tipih stroškov.

Velja za tržne, interne, inženirske, proračunske, razvojno raziskovalne, študije, evropske projekte.

Nastavitev načina planiranja

  • Enostavno planiranje (seznam) – privzet način planiranja po vrstah stroškov: projekt je eno obdobje, stroške načrtujemo samo za našo organizacijo, ne načrtujemo dinamičnih režijskih stroškov. Če projektu naknadno dodamo še faze, potem se načrtovane vrste stroškov podedujejo v fazah.
  • Napredno planiranje (tabela) - Primerno je za kompleksne projekte, ki trajajo dalj časa (več mesecev), na projektu je udeleženih več partnerjev.

4.2.1.spremembaVKompleksniObdobjeOrganizacije.jpg

Enostaven plan stroškov

  • izberemo, ali želimo načrtovati stroške po projektu ali po fazah.
  • v seznamu izberemo tip stroška,
  • vpišemo planirani znesek stroška in
  • vnos potrdimo.

4.2.1.planStroskovEnostaven.jpg

Pomembno

  • Skupen plan stroškov sešteje vse planirane stroške na nivoju projekta in posameznih faz.
  • Potne stroške moramo načrtovati vnaprej. To je predpogoj za vpisovanje stroškov kilometrine na projekt.
  • Stroški zaposlenih je sistemski zapis, ki je povezan z aktivnostmi, poročanjem o delu. Če želimo načrtovati aktivnosti na projektu (naloge, mejnike), morajo biti v finančnem planu projekta (oz. faze), lahko je vrednost 0 €.
  • Faze morajo biti predhodno načrtovane. Če faze vključimo kasneje, se načrtovani tipi stroškov podedujejo iz nadrejene faze/projekta. Skupna vrednost plana ne spremeni, saj je višina podedovanih stroškov na novih faza enaka 0 €.

Evropski projekti

Ko planiramo stroške evropskih projektov, je logika planiranja stroškov enaka. Izpolnimo še:

  • stroškovno področje,
  • upravičeni stroški in
  • povrnjeni stroški.

Napreden plan stroškov

Pri planiranju lahko poljubno uporabimo kategorije:

  • po obdobjih: obdobja (leto, mesec, kvartal) poljubno določimo v izkaznici projekta pred izdelavo finančnega plana (!). V tem primeru, vsaki vrsti stroška načrtujemo obdobje, v katerem bo realiziran. Ta način planiranja je primeren za daljše projekte, ki imajo skozi življenjski cikel različno dinamiko nastajanja stroškov. Če je strošek enak v vseh obdobjih, označimo različna obdobje od in do. Če se strošek razlikuje po obdobjih, potem je vsako obdobje v svoji vrstici. Obdobje od-do je enako.
  • po organizacijah: - če na projektu sodelujejo različne organizacije, ki imajo vsaka svoj finančni plan: stroške evidentiramo za posamezne podizvajalce oz. dobavitelje.
  • dinamičnih režijskih stroških - različne možnosti.

Dinamični režijski stroški (overheads)

Na projektu (ali fazi) lahko planiramo dinamične režijske stroške. 4PM izračuna vrednost režijskih stroškov glede na vnaprej določen način izračuna:

  • Odstotek vrednosti stroškov – %
  • Koeficient vpisanih ur – v €
  • Fiksna vrednosti – v €

Pravilno planiranje stroškov poenostavi spremljanje finančne realizacije.

4.2.1.planStroskovKompleksnObdobjeOrganicacije.jpg

Namigi za urejanje tabele *Če želimo urejati vpisan strošek, ga odpremo s klikom na ikono svinčnik 2.2.2.ikonaSvincnik.jpg.

Kompleksni finančni plan