Project costs plan com/sl/
From Help.4pm
Plan stroškov
Stroške lahko planiramo za vsak projekt, v planu jih razdelimo glede na tipe stroškov.
4PM podpira 2 načina planiranja:
- enostavno planiranje
- napredno planiranje
Nastavitev načina planiranja
- Enostavno planiranje (seznam)
- privzeti način planiranja po vrstah stroškov:
- trajanje projekta je eno obdobje,
- stroške načrtujemo samo za našo organizacijo,
- ne načrtujemo pavšalnih stroškov.
Če projektu naknadno dodamo faze, potem se načrtovane vrste stroškov podedujejo v fazah.
- Plan v tabeli - Primerno je za sofinancirane projekte, ki trajajo dalj časa (več mesecev, let), na projektu sodeluje več partnerjev.
Enostaven plan stroškov
- izberemo, ali želimo načrtovati stroške po projektu ali po fazah.
- v seznamu izberemo tip stroška,
- vpišemo planirani znesek stroška in
- vnos potrdimo.
Pomembno
- Skupen plan stroškov sešteje vse planirane stroške na nivoju projekta in posameznih faz.
- Potne stroške moramo načrtovati vnaprej, če želimo vpisovati stroške kilometrine in službenih poti na projekt.
- Stroški zaposlenih je sistemski zapis, ki je povezan z aktivnostmi, poročanjem o delu. Če želimo načrtovati aktivnosti na projektu (naloge, mejnike), morajo biti v finančnem planu projekta (oz. faze), lahko je vrednost 0 €.
- Faze morajo biti predhodno načrtovane. Če faze vključimo kasneje, se načrtovani tipi stroškov podedujejo iz nadrejene faze/projekta. Skupna vrednost plana ne spremeni, saj je višina podedovanih stroškov na novih faza enaka 0 €.
Evropski projekti
Ko planiramo stroške evropskih projektov, je logika planiranja stroškov enaka. Izpolnimo še:
- stroškovno področje,
- upravičeni stroški in
- povrnjeni stroški.
Plan v tabeli
Pri planiranju poljubno uporabimo kategorije:
- po obdobjih: (leto, mesec, kvartal), ki jih določimo v izkaznici projekta pred izdelavo finančnega plana (!). V tem primeru, vsaki vrsti stroška načrtujemo obdobje, v katerem bo realiziran. Ta način planiranja je primeren za daljše projekte, ki imajo skozi življenjski cikel različno dinamiko nastajanja stroškov. Če je strošek enak v vseh obdobjih, označimo različna obdobje od in do. Če se strošek razlikuje po obdobjih, potem je vsako obdobje v svoji vrstici. Obdobje od-do je enako.
- po organizacijah - če na projektu sodelujejo različne organizacije, ki imajo vsaka svoj finančni plan: stroške evidentiramo za posamezne podizvajalce oz. dobavitelje.
- dinamičnih režijskih stroških - različne možnosti.
Dinamični režijski stroški (overheads)
Na projektu (ali fazi) lahko planiramo dinamične režijske stroške. 4PM izračuna vrednost režijskih stroškov glede na vnaprej določen način izračuna:
- Odstotek vrednosti stroškov – %
- Koeficient vpisanih ur – v €
- Fiksna vrednosti – v €
Pravilno planiranje stroškov poenostavi spremljanje finančne realizacije.
Namigi za urejanje tabele *Če želimo urejati vpisan strošek, ga odpremo s klikom na ikono svinčnik .