Incomes/sl/
FINANČNA IZKAZNICA
Ko vstopimo v zavihek FINANCE se najprej izpiše finančna izkaznica, na kateri dobimo hitre preglede o stanju projekta.
Prvi pregled vsebuje grafe za stroške, planirano razliko in realizirano razliko. Če ima naročnik vklopljene "druge finančne dogodke: odlivi" se prikaže še četrti graf denarno stanje.
S klikom na ikono se odpre bolj podrobna finančna izkaznica. Če potujete z miško čez določene vrednosti, se vam bo izpisala obrazložitev, iz kje so vrednosti črpane oz. preračunane.
Izkaznico lahko vedno skrijete z ikono . 4PM si bo to izbiro zapomnil, zato naslednjič, ko boste finančno izkaznico želeli pregledati, ponovno kliknete na ikono .
PLAN STROŠKOV
V zavihku financ PLAN s klikom na ikono dodamo nov planiran strošek. V tabeli se odpre prazna vrstica v katero vpišemo podatke ali jih zberemo iz spustnih seznamov. Nato potrdimo z gumbom shrani ali prekličemo s ikono .
Filtri določajo prikaz stolpcev v tabeli:
- vrsta stroška,
- obdobje,
- opis,
- oseba,
- organizacija (odvisno od nastavitev).
Z vsakim vnosom se polni vrtljiva tabela, katere postavitev tabele določamo glede na VRSTICE in STOLPCE:
- vrsto stroška,
- obdobje,
- faze (odvisno od nastavitev),
- organizacije (odvisno od nastavitev).
Pogled lahko razširimo ali zmanjšamo glede na:
- plan,
- stroške,
- še na voljo,
- prazna polja.
Urejanje tabele plana stroškov
Vrstice v tabeli lahko brišemo z ikono (če nimajo vezanih zapisov), urejamo pa s klikom na ikono svinčnik .
Pavšalni stroški (overheads)
Na projektu (ali fazi) lahko planiramo pavšalne stroške. 4PM izračuna vrednost režijskih stroškov glede na vnaprej določen način izračuna. Odvisno od zastavljenih nastavitev lahko izbiramo med:
- ročno vnašanje pavšalnih stroškov (med tipe stroškov se doda pavšalni in se jih ročno beleži še naprej v planu in realizaciji),
- avtomatično računanje pavšalnih glede na vnesen delež in tip stroška v finančnih nastavitvah.
Uporaba proračuna oz. budgeta
Planu stroškov lahko dodamo t.i. budget, ki predstavlja stroške na voljo. Z budgetom si pri vnosu plana stroškov pomagamo tako, da imam vedno na voljo vnesene zastavljene stroške na voljo, ki jih primerjamo z vnesenim planom.
Zato, da omogočimo vnos budgeta gremo najprej v projekt FINANCE/NASTAVITVE. Obkljukamo možnost »UPORABA PRORAČUNA«.
V zavihku FINANCE/PLAN imate na voljo gumb »PRORAČUN«.
S klikom na gumb se odpre tabela »proračun« v katero vnesemo »stroške na voljo« shranimo s klikom na ikono . Vrnemo se na prejšnji pogled tako, da kliknemo »zapri«.
Primer: za razvoj amortizacijo imamo na voljo le 1.000,00 € in pri planiranju stroškov takoj opazimo, da presegamo proračun oz. budget, ki ga imamo na voljo.
STROŠKI
REALIZIRANI STROŠKI
V 4PM spremljamo naslednje tipe projektnih stroškov: stroški (organizacij), stroški dela, stroški oseb - kilometrina, stroški oseb - ostalo
1) Stroški
Stroški organizacij so stroški, ki jih nastanejo pri delu s podizvajalci, zunanjimi sodelavci, dobavitelji, ko nam izstavijo račun za opravljeno storitev, dobavljen material.
Nov strošek dodamo s klikom na in v obrazcu izpolnimo potrebne podatke. Polja z * so obvezna:
- dodamo prejemnika (plačnika) in izdajatelja,
- strošek lahko vežemo na denarni tok oz. rezervacijo,
- določimo ali je strošek vezan na specifično fazo ali na celoten projekt,
- izberemo tip stroška,
- izberemo nalogo na katero se strošek povezuje (odvisno od nastavitev),
- izpolnimo št. dokumenta,
- datum dokumenta,
- datum storitve in plačila,
- zapišemo vrednost in po možnosti davek,
- dodamo opis stroška,
- vnesemo plačila (če je strošek že deloma ali v celoti poplača, odvisno od nastavitev) in
- lahko pripnemo dokument (npr. kopijo računa, pogodbe, dobavnice), ta naloženi dokument se bo nahajal v mapi Finance.
Upravičen in sofinanciran delež se preračunata sama, glede na finančne nastavitve:
2) Stroški dela
Stroški oseb oz. dela so stroški, ki nastanejo pri delu: stroški dela (opravljene ure), potni stroški - kilometrina in ostali stroški, ki so povezani s člani projektnih ekip. Ti stroški so izračunani iz urnih postavk in opravljenih ur.
Nastanejo s poročanjem o opravljenih projektnih urah na nalogah. Osnova za izračun je urna postavka, ki jo ima posameznik v obdobju, ko je bilo delo opravljeno in število poročanih ur.
Stroški oseb nastanejo, ko je delo opravljeno. To pomeni, da nastajajo sproti, ko uporabniki poročajo o porabljenem času za projektno delo.
3) Stroški oseb – kilometrina
Z izpolnjevanjem potnih nalogov (v projektu so prikazani, ko je potni nalog likvidiran) ali neposredno na projektu, s klikom na gumb dodaj.
Pogled vsebuje tudi pregled stroški oseb, ki se nanašajo na službene poti - kilometrine. Tudi teh stroškov ni potrebno posebej evidentirati, saj jih vnaša vsak uporabnik 4PM sam v:
- MOJ 4PM / VNOS DELA in stroškov KILOMETRINE,
- z izpolnjevanjem POTNIH NALOGOV (samo likvidirani potni nalogi).
4) Stroški oseb – ostalo
Vpisujemo stroške, ki niso neposredni stroški dela, so pa njihovi nosilci stroška člani projektnih ekip; v seznamu se pojavijo, ko ima udeleženec na projektu dodeljeno nalogo. Hkrati lahko določimo ali je oseba upravičena do povračila stroška ali ne.
Te stroške vpisujemo:
- MOJ 4PM / VNOS DELA IN stroškov POTNIH NALOGOV (službene poti),
- z izpolnjevanjem POTNIH NALOGOV (v projektu so prikazani, ko je potni nalog likvidiran),
- neposredno na projektu, s klikom na gumb DODAJ .
Vnesi podatke in nato SHRANI:
*Pavšalni stroški
Pavšalni stroški (tudi režijski, indirektni stroški, over-heads) so prikazani in izračunani samo, če so planirani. Način izračuna določimo pred planiranjem in realizacijo. Lahko jih beležimo ročno z vnosom NOVEGA STROŠKA ali pa se beležijo AVTOMATIČNO.