Difference between revisions of "Incomes/sl/"
Line 1: | Line 1: | ||
+ | <br /> | ||
<br /> | <br /> | ||
==FINANČNA IZKAZNICA== | ==FINANČNA IZKAZNICA== |
Revision as of 14:43, 27 November 2020
FINANČNA IZKAZNICA
Ko vstopimo v zavihek FINANCE se najprej izpiše finančna izkaznica, na kateri dobimo hitre preglede o stanju projekta.
Prvi pregled vsebuje grafe za stroške, planirano razliko in realizirano razliko. Če ima naročnik vklopljene "druge finančne dogodke: odlivi" se prikaže še četrti graf denarno stanje.
S klikom na ikono se odpre bolj podrobna finančna izkaznica. Če potujete z miško čez določene vrednosti, se vam bo izpisala obrazložitev, iz kje so vrednosti črpane oz. preračunane.
Izkaznico lahko vedno skrijete z ikono . 4PM si bo to izbiro zapomnil, zato naslednjič, ko boste finančno izkaznico želeli pregledati, ponovno kliknete na ikono .
PLAN STROŠKOV
V zavihku financ PLAN s klikom na ikono dodamo nov planiran strošek. V tabeli se odpre prazna vrstica v katero vpišemo podatke ali jih zberemo iz spustnih seznamov. Nato potrdimo z gumbom shrani ali prekličemo s ikono .
Filtri določajo prikaz stolpcev v tabeli:
- vrsta stroška,
- obdobje,
- opis,
- oseba,
- organizacija (odvisno od nastavitev).
Z vsakim vnosom se polni vrtljiva tabela, katere postavitev tabele določamo glede na VRSTICE in STOLPCE:
- vrsto stroška,
- obdobje,
- faze (odvisno od nastavitev),
- organizacije (odvisno od nastavitev).
Pogled lahko razširimo ali zmanjšamo glede na:
- plan,
- stroške,
- še na voljo,
- prazna polja.
Urejanje tabele plana stroškov
Vrstice v tabeli lahko brišemo z ikono (če nimajo vezanih zapisov), urejamo pa s klikom na ikono svinčnik .
Pavšalni stroški (overheads)
Na projektu (ali fazi) lahko planiramo pavšalne stroške. 4PM izračuna vrednost režijskih stroškov glede na vnaprej določen način izračuna. Odvisno od zastavljenih nastavitev lahko izbiramo med:
- ročno vnašanje pavšalnih stroškov (med tipe stroškov se doda pavšalni in se jih ročno beleži še naprej v planu in realizaciji),
- avtomatično računanje pavšalnih glede na vnesen delež in tip stroška v finančnih nastavitvah.
Uporaba proračuna oz. budgeta
Planu stroškov lahko dodamo t.i. budget, ki predstavlja stroške na voljo. Z budgetom si pri vnosu plana stroškov pomagamo tako, da imam vedno na voljo vnesene zastavljene stroške na voljo, ki jih primerjamo z vnesenim planom.
Zato, da omogočimo vnos budgeta gremo najprej v projekt FINANCE/NASTAVITVE. Obkljukamo možnost »UPORABA PRORAČUNA«.
V zavihku FINANCE/PLAN imate na voljo gumb »PRORAČUN«.
S klikom na gumb se odpre tabela »proračun« v katero vnesemo »stroške na voljo« shranimo s klikom na ikono . Vrnemo se na prejšnji pogled tako, da kliknemo »zapri«.
Primer: za razvoj amortizacijo imamo na voljo le 1.000,00 € in pri planiranju stroškov takoj opazimo, da presegamo proračun oz. budget, ki ga imamo na voljo.