Difference between revisions of "Project structure/sl/"

From Help.4pm
Jump to navigationJump to search
 
(90 intermediate revisions by the same user not shown)
Line 1: Line 1:
 
=Kako načrtujem potek projekta=
 
=Kako načrtujem potek projekta=
 
+
{| class="wikitable" style="float:right; margin-left: 100px; width=10%" "  
{| class="wikitable" style="float:right; margin-left: 10px; width=10%" "  
 
 
!colspan="2" |Razlaga pojmov
 
!colspan="2" |Razlaga pojmov
 
|-
 
|-
|'''faza/podfaza'''
+
|'''faza/podfaza''' [[file:4.3.ikonaDodajFazo.jpg]]
|*širša skupina podobnih aktivnosti (delovni sklop, WP).
+
|
*časovno omejena skupina aktivnosti,
+
*skupina podobnih aktivnosti (delovni sklop, work package)
*podprojekt/delovni sklop.  
+
*časovno omejena skupina aktivnosti,
 +
*podprojekt/delovni sklop.  
 
|-
 
|-
|'''naloga'''
+
|'''naloga''' [[file:4.3.ikonaDodajNalogo.jpg]]
 
|Projektna aktivnost s katero načrtujemo delo. Določimo trajanje in zadolžene osebe (sodelavci, zunanji sodelavci).  
 
|Projektna aktivnost s katero načrtujemo delo. Določimo trajanje in zadolžene osebe (sodelavci, zunanji sodelavci).  
 
Člani ekipe uporabljajo nalogo za načrtovanje in poročanje o opravljenem delu, skupinsko delo.
 
Člani ekipe uporabljajo nalogo za načrtovanje in poročanje o opravljenem delu, skupinsko delo.
 
|-
 
|-
|'''mejnik'''
+
|'''mejnik''' [[file:4.3.ikonaUstvariMejnik.jpg ]]
 
|Točka v poteku projekta. Ima rok in zadolženo osebo.
 
|Točka v poteku projekta. Ima rok in zadolženo osebo.
 
|-
 
|-
|'''sestanek'''
+
|'''sestanek''' [[file:4.3.ikonaSkliciSestanek.jpg]]
 
|Aktivnost s katero načrtujemo delo, določimo čas (kdaj, trajanje), zadolžene osebe.  
 
|Aktivnost s katero načrtujemo delo, določimo čas (kdaj, trajanje), zadolžene osebe.  
 
Člani ekipe uporabljajo nalogo za načrtovanje in poročanje o opravljenem delu, skupinsko delo. Povabilo na sestanek se prikaže v koledarju.
 
Člani ekipe uporabljajo nalogo za načrtovanje in poročanje o opravljenem delu, skupinsko delo. Povabilo na sestanek se prikaže v koledarju.
Line 28: Line 28:
 
Projekt načrtujemo z '''dodeljevanjem nalog in zadolžitev''' na projektu.
 
Projekt načrtujemo z '''dodeljevanjem nalog in zadolžitev''' na projektu.
  
==Kako ustvarim terminski načrt projekta - gantogram==  
+
==Kako ustvarim terminski načrt projekta - gantogram?==  
Načrt projekta ustvarimo s pomočjo razporejanja faz, nalog in mejnikov.
+
Načrt projekta ustvarimo z razporeditvijo faz, nalog in mejnikov.
 +
 
 +
[[File:Potek projekta.png|frameless|554x554px]]
 +
 
 
*[[file:4.3.ikonaDodajFazo.jpg]] '''fazo''' na projektu ustvarimo s klikom na ikono škatle,  
 
*[[file:4.3.ikonaDodajFazo.jpg]] '''fazo''' na projektu ustvarimo s klikom na ikono škatle,  
 
*[[file:4.3.ikonaDodajNalogo.jpg]] '''nalogo''' s klikom na delovni list;
 
*[[file:4.3.ikonaDodajNalogo.jpg]] '''nalogo''' s klikom na delovni list;
Line 35: Line 38:
 
*[[file:4.3.ikonaUstvariMejnik.jpg ]]'''mejnik''' 's klikom na zastavico ,
 
*[[file:4.3.ikonaUstvariMejnik.jpg ]]'''mejnik''' 's klikom na zastavico ,
 
*[[file:4.3.ikonaSkliciSestanek.jpg]]  '''sestanek''' skličemo s klikom na ikono oseb  
 
*[[file:4.3.ikonaSkliciSestanek.jpg]]  '''sestanek''' skličemo s klikom na ikono oseb  
* '''Izvoz, uvoz''' strukture projekta klik na ikone [[file:4.3.ikonaIzvozInUvoz.jpg]]
 
 
* Klikom na [[file:4.3.ikonaDodaj(zelenKrogPlus).jpg]] dodamo na fazo novo nalogo, mejnik ali skličemo sestanek v okviru faze.
 
* Klikom na [[file:4.3.ikonaDodaj(zelenKrogPlus).jpg]] dodamo na fazo novo nalogo, mejnik ali skličemo sestanek v okviru faze.
  
[[file:4.3.PotekProjekta.jpg|600px|]]
 
  
==Upravljanje s fazami na projektu==
+
S klikom na [[File:Skrij neaktivne .png|frameless|100x100px]], se nam skrijejo vse zaključene naloge, faze, mejniki in sestanki.
 +
 
 +
[[File:Skriti neaktivni.png|frameless|556x556px]]
 +
 
 +
<nowiki>*</nowiki>''Ko iščemo v iskalnem polju, če iščemo tudi že zaključene naloge, je potrebno prikazati neaktivne, s pritiskom na gumb "PRIKAŽI NEAKTIVNE".''
 +
 
 +
 
 +
Znotraj projekta lahko hitreje '''poiščemo posamezne naloge, faze, mejnike, sestanke in zadolžitve''' tako, da vnesemo iskalni niz v iskalno okno [[File:Iskalni niz.png|frameless|408x408px]]. Legenda iskanja:
 +
 
 +
* za iskanje zadolženih zapišite ''@ana + @novak''
 +
* za iskanje številke naloge zapišite ''#1234''
 +
* za iskanje po imenu naloge/faze začnite pisati ''ključne besede imena''
 +
 
 +
Iskanje lahko tudi kombinirate, npr.: ''@novak poročanje''
 +
 
 +
Znotraj strukture projekta lahko enostavno preverimo zadolžene osebe na nalogah s klikom na+ pri nalogi ter preverimo stanje njihovih zadolžitev.
 +
 
 +
Primer:
 +
[[File:Trajanje nalog.png|left|thumb|600x600px|Trajanje nalog]]
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
 
 +
<p>Opis zgornjega primera:</p>
 +
 
 +
* Aleš Raziskovalec nima datuma zadolžitve, ker zadolžitve ni še začel opravljati (ni vpisanih ur).
 +
* Ana Novak ima datum zadolžitve od-do, kar pomeni, da je delo na zadolžitvi začela 12.1.2021 (prvi vpis) in zadolžitev ji je bila zaključena 24.5.2021.
 +
* Janez Delavec ima vpisan en datum zadolžitve, kar pomeni da je svojo zadolžitev začela 4.1.2021 (prvi vpis), dolžitev pa ni še zaključena.
 +
 
 +
==Upravljanje s fazami (delovni sklop, work package) ==
 
Faza je lahko:
 
Faza je lahko:
* širša skupina podobnih aktivnosti (delovni sklop, WP).
+
 
 +
* skupina podobnih aktivnosti (delovni sklop, WP).
 
* časovno omejena skupina aktivnosti,
 
* časovno omejena skupina aktivnosti,
 
* podprojekt.
 
* podprojekt.
  
===Kako dodam novo fazo===
+
 
#kliknemo ikono faza ikono škatle [[file:4.3.ikonaDodajFazo.jpg]], da odpremo obrazec.
+
[[File:4.3.1.DodajFazo.jpg|400px]]
#v polje vnesemo naziv faze in okrajšavo
+
 
#določimo osebo, ki vodi fazo,
+
==Kako dodam novo fazo==
#vpišemo planirano število ur na fazi,
+
# kliknemo ikono faza [[file:4.3.ikonaDodajFazo.jpg]],
#pričakovani datum pričetka in konca faze
+
# v polje vnesemo naziv faze in okrajšavo,
 +
# pričakovani datum pričetka in konca faze
 +
# vpišemo planirano število ur na fazi in vrednost faze,
 +
# določimo osebo, ki vodi fazo,
 
in kratek opis faze.  
 
in kratek opis faze.  
 
[[File:4.3.1.DodajFazo.jpg|400px|]]
 
  
 
* Na faze poljubno pripenjamo tudi poljubno število '''podfaz.''' [[file:4.3.ikonaDodajFazo.jpg]]
 
* Na faze poljubno pripenjamo tudi poljubno število '''podfaz.''' [[file:4.3.ikonaDodajFazo.jpg]]
 
* Vodja faze dobi samodejni mejnik o datumu zaključka faze
 
* Vodja faze dobi samodejni mejnik o datumu zaključka faze
 +
 +
=== Planiranje ur na fazah oz. delovnih sklopih===
 +
Zaposlenim lahko načrtujemo ure, ki jih lahko porabijo za aktivnosti v posamezni fazi. Uporabnik ima vpogled v plan ur na fazi in skupaj na vseh nalogah v okviru faze (skupen plan in realizacija). Dodeljene ure na fazi omejuje porabo na nalogah.
 +
# Dodaj novo fazo ali odpri obstoječo fazo
 +
# v prazna polja vpiši plan
 +
# zapri obrazec
 +
 +
[[File:Wp_plan.JPG|400px]]
  
 
===Dobro je vedeti - faze in finančni plan, realizacija===
 
===Dobro je vedeti - faze in finančni plan, realizacija===
 
# ''Finančni plan'' in realizacijo lahko spremljamo na nivoju posamezne faze. Če najprej načrtujemo finančni plan na nivoju projekta, kasneje dodane faze podedujejo že načrtovane stroške v vrednosti 0. V tem primeru boste lahko spremljali realizacijo na nivoju posamezne faze, primerjava plana in realizacije pa bo na nivoju projekta.
 
# ''Finančni plan'' in realizacijo lahko spremljamo na nivoju posamezne faze. Če najprej načrtujemo finančni plan na nivoju projekta, kasneje dodane faze podedujejo že načrtovane stroške v vrednosti 0. V tem primeru boste lahko spremljali realizacijo na nivoju posamezne faze, primerjava plana in realizacije pa bo na nivoju projekta.
 
# Če želimo načrtovati plan na nivoju posameznih faz (delovnih sklopov, WP), moramo najprej načrtovati faze in aktivnosti, ki jih v naslednjem koraku povežemo s finančnim planom. To je pomembno predvsem pri so-financiranih projektih.
 
# Če želimo načrtovati plan na nivoju posameznih faz (delovnih sklopov, WP), moramo najprej načrtovati faze in aktivnosti, ki jih v naslednjem koraku povežemo s finančnim planom. To je pomembno predvsem pri so-financiranih projektih.
 +
# Projektni načrt lahko spreminjamo s premikanjem nalog, mejnikov, sestankov med fazami in podfazami.
  
 
==Upravljanje z nalogami==
 
==Upravljanje z nalogami==
Naloga je osnovna enota na projektu, ki ima dodeljene vire. Predstavlja aktivnost, ki je potrebna za dosego projektnega cilja.
 
  
Naloge uporabljamo za:
+
{|class="wikitable" style="float:left; margin-left: 100px; width="50%"
# '''terminsko načrtovanje aktivnosti''': ima določen začetek in konec ter vsebino. Ima tudi enega ali več zadolženih. Na nivoju nalog spremljamo napredek posamezne zadolžitve, status zadolžitev.
+
! style="text-align:center;" colspan="3" |Naloge uporabljamo za:
# '''komuniciranje in skupinsko delo''' z izmenjavo komentarjev in dokumentov, ki so povezani z določeno nalogo. Integriran e-poštni sistem poskrbi, da so udeleženci obveščeni tudi po e-pošti.
+
|-
# '''dnevno poročanje o opravljenem delu''': zadolženi vedno pri roki podatke o vsebin naloge, roku, do kdaj mora biti naloga opravljena, porabljenem času, kako napreduje delo sodelavcev na nalogi. Enostavni vnosni obrazci olajšajo poročanje. Ko poroča o porabljenem času tudi poroča o svojih stroških dela. Ko je naloga končana, ji spremeni status in obvesti vodjo.
+
|'''terminsko načrtovanje projektnih aktivnosti''': * določen začetek in konec; vsebino. * Naloga ima enega ali več zadolženih. * Na nivoju nalog spremljamo napredek posamezne zadolžitve, statuse.
 +
|'''komuniciranje in skupinsko delo''' * z izmenjavo komentarjev in dokumentov, ki so povezani z nalogo. *Integriran e-poštni sistem poskrbi za obveščanje.
 +
|'''dnevno poročanje o opravljenem delu''': *zadolženi ima vedno podatek o vsebini, roku, dodeljenem in porabljenem času, realizaciji sodelavcev. *Ko poroča o porabljenem času tudi poroča o svojih stroških dela. *Ko je naloga končana, spremeni status in obvesti vodjo.
 +
|}
  
===Nova naloga===
+
===Kako dodam novo nalogo na projekt?===
 
S klikom na ikono naloga [[file:4.3.ikonaDodajNalogo.jpg]] odpremo obrazec za vnos nove naloge. ''Naloge lahko dodajamo tudi v Moj 4PM / vnos / dodaj nalogo.''
 
S klikom na ikono naloga [[file:4.3.ikonaDodajNalogo.jpg]] odpremo obrazec za vnos nove naloge. ''Naloge lahko dodajamo tudi v Moj 4PM / vnos / dodaj nalogo.''
  
* Izberemo '''aktivnost''', ki je potrebna za izvedbo naloge. Aktivnosti izberemo iz šifranta aktivnosti, ki veljajo za tip projketa.
+
[[File:4.3.1.DodajNalogo.jpg|400px]]
* '''Poimenujemo nalogo'''.
+
 
* Določimo '''trajanje''' naloge. Datum zaključka naloge ni obvezno polje, lahko je prazno ali poljubno določeno.  
+
# Izberemo '''vrsto dela'''. Vrsto dela izberemo iz šifranta, ki veljajo za tip projekta.
**''Če naloga nima datuma zaključka, potem ne moremo načrtovati zasedenosti zadolženih na nalogi.''
+
# '''Poimenujemo nalogo''' - naziv naloge, neobvezno polje.
**''Če ima aktivnost določeno trajanje ('''SPLOŠNO / SISTEMATIZACIJA / SEZNAM AKTIVNOSTI'''), aplikacija sama predlaga datum zaključka naloge.''
+
# Določimo '''trajanje''' naloge. Datum zaključka naloge ni obvezno polje.  
**''Če imamo vklopljeno logično preverjanje datumov, morajo biti datumi v časovnih okvirih, ki so določeni v nadrejenih fazah oz. projektu.''  
+
#*''Če naloga nima datuma zaključka, potem ne moremo načrtovati zasedenosti''
* Vnesemo poljuben '''opis naloge''',  
+
#*''Če ima aktivnost določeno trajanje ('''SPLOŠNO / SISTEMATIZACIJA / SEZNAM AKTIVNOSTI'''), 4PM sama predlaga datum zaključka naloge.''
* pripnemo '''povezave do dokumentov'''[[file: IkonaPriponka.JPG]].  
+
#*''Če imamo vklopljeno preverjanje datumov, morajo biti datumi v časovnih okvirih, ki so določeni v nadrejenih fazah oz. projektu.''  
* Izberemo, katera od '''organizacij''', ki sodelujejo na projektu, izvaja nalogo.
+
# Vnesemo poljuben '''opis naloge''' - besedilo,
* Dodamo '''osebo''' (ali več oseb), ki so zadolžene za opravljanje naloge. Izbiramo med
+
#* pripnemo '''povezave do dokumentov'''[[file: IkonaPriponka.JPG]].  
** '''udeleženci projekta''' - so dodani na projekt, ali
+
# '''Dodamo zadolžitve'''
**'''delovnimi skupinami''' (delovne skupine moramo predhodno dodati na projekt), ki sodelujejo na projektu,
+
 
* dodelimo ure ter
+
[[File:Naloga_edit_zadolzitve.JPG |450px]]
* opišemo zadolžitve; polje za opis zadolžitve odpremo z '''dvojnim klikom''', opišemo in potrdimo z zeleno kljukico.
+
 
* Izbor oseb potrdimo s klikom na dodaj in shranimo.
+
#* Izberemo '''organizacijo''', privzeto je glavna organizacija.
 +
#* Izberemo '''osebe''' (ali več oseb).  
 +
#* '''udeleženci''' - so člani projektne skupine
 +
#* '''delovne skupine''' - hkraten izbor različnih oseb v skupini,
 +
#* če oseba še ni član projektne ekipe, jo dodamo s klikom na +
 +
#* dodelimo ure (enako število ur: vsem, samo novim zadolžitvam, zadolžitvam z 0 urami) - Dodeljene ure se izpisujejo pri načrtovanju zasedenosti.
 +
#* in potrdimo
 +
#* opišemo zadolžitve in po potrebi uredimo dodeljene ure.
 +
# shranimo.
 
* sistem pošlje obvestilo o novi nalogi vsem udeležencem naloge (odvisno od nastavitev).
 
* sistem pošlje obvestilo o novi nalogi vsem udeležencem naloge (odvisno od nastavitev).
  
===Urejanje nalog===
+
====Kako uredim ali popravim nalogo?====
Če želimo urejati obstoječo nalogo (popraviti roke, dodati zadolžene, spremeniti opis...), kliknemo na nalogo v POTEKU PROJEKTA, GANTOGRAMU ali v RAZLIČNIH SEZNAMIH z nalogami.  
+
Če želimo urejati obstoječo nalogo (popraviti roke, dodati zadolžene, spremeniti opis...), kliknemo na '''ime naloge''' v POTEKU PROJEKTA, GANTOGRAMU ali v SEZNAMIH NALOG.  
Naloga se odpre v novem oknu in kliknemo na ikono "uredi" [[image: 2.2.2.ikonaSvincnik.jpg‎]]. V obrazcu za urejanje naloge uredimo podatke in shranimo (glej dodajanje nalog).
+
Naloga se odpre v oknu, klik na gumb '''uredi'''.  
  
Vpogled v podrobnosti posamezne naloge odpremo s klikom na ikono "podrobnosti" [[image: 2.2.2.ikonaLupa.jpg‎]]:
+
 
* faza, v kateri je naloga,
+
'''[[Project_wizard/sl |NOVO]]'''
* kdo je prijavil nalogo,
+
 
* trajanje naloge,
+
Za lažjo in boljšo komunikacijo v skupini lahko kopirate povezavo do naloge in to pošljete ostalim uporabnikom. Pojdite na želeno nalogo in kliknite na gumb kopiraj (glej sliko). Nato skopirajte povezavo v odložišče.
* seznam zadolženih na nalogi s podatki o stanju zadolžitve (ocena realizacije naloge)
+
 
 +
 
 +
[[File:Dbv.JPG|600px]]
  
 
===Naloge in dokumenti===
 
===Naloge in dokumenti===
Line 118: Line 181:
 
* vodjo projekta.
 
* vodjo projekta.
  
[[file:4.3.1.DodajKomentarNaNalogo.jpg|400px|]]
+
[[file:4.3.1.DodajKomentarNaNalogo.jpg|400px]]
  
 
===Naloge in EU projekti===
 
===Naloge in EU projekti===
Line 125: Line 188:
 
'''''Dobro je vedeti:''''' ''stroškovna področja na evropskem projektu moramo predhodno planirati.''
 
'''''Dobro je vedeti:''''' ''stroškovna področja na evropskem projektu moramo predhodno planirati.''
  
[[file:4.3.1.DodajNalogoKompleksniProjekti.jpg|500px]]
+
[[file:4.3.1.DodajNalogoKompleksniProjekti.jpg|400px]]
  
 
===Realizacija nalog===
 
===Realizacija nalog===
Line 150: Line 213:
  
 
===Relacije med nalogami===
 
===Relacije med nalogami===
Naloge lahko povezujemo. Podrejeno (odvisno) nalogo vedno povezujemo k nadrejeni nalogi, pri tem pa moramo upoštevati:
+
Naloge lahko povezujemo.  
 +
[[file:4.3.1.KorelacijeNaloge.jpg|400px]]
 +
 
 +
Podrejeno (odvisno) nalogo vedno povezujemo k nadrejeni nalogi, pri tem pa moramo upoštevati:
 
* datum zaključka nadrejene naloge mora biti en dan pred začetkom odvisne naloge,
 
* datum zaključka nadrejene naloge mora biti en dan pred začetkom odvisne naloge,
 
* če naloga že vsebuje opravljene ure, ni mogoče spreminjati trajanja naloge,
 
* če naloga že vsebuje opravljene ure, ni mogoče spreminjati trajanja naloge,
Line 159: Line 225:
 
* premikanje odvisnih nalog ni samodejno, uporabnika opozori na potrebne popravke,
 
* premikanje odvisnih nalog ni samodejno, uporabnika opozori na potrebne popravke,
 
* naloge poljubno urejamo, če odstranimo povezave.
 
* naloge poljubno urejamo, če odstranimo povezave.
 
[[file:4.3.1.KorelacijeNaloge.jpg|500px]]
 
  
 
Relacije med nalogami so odvisne od licence. Kontaktirajte upravljavca aplikacije.
 
Relacije med nalogami so odvisne od licence. Kontaktirajte upravljavca aplikacije.
Line 182: Line 246:
 
*'''avtomatično:''' samodejno pošlje vsem udeležencem in vodji projekta,
 
*'''avtomatično:''' samodejno pošlje vsem udeležencem in vodji projekta,
 
*'''ročno:''' osnovnemu oknu je dodan gumb SHRANI IN OBVESTI – uporabnik izbere, koga želi obvestiti o novi/spremenjeni aktivnosti. Če ne izberete nobenega prejemnika obvestila, potem ni poslano nobeno sporočilo, akcija se shrani.
 
*'''ročno:''' osnovnemu oknu je dodan gumb SHRANI IN OBVESTI – uporabnik izbere, koga želi obvestiti o novi/spremenjeni aktivnosti. Če ne izberete nobenega prejemnika obvestila, potem ni poslano nobeno sporočilo, akcija se shrani.
[[file:4.3.1.DodajNalogo.jpg||400px]]
+
[[file:4.3.1.DodajNalogo.jpg|400px]]
  
 
==Dodajanje mejnikov==
 
==Dodajanje mejnikov==
Line 192: Line 256:
  
 
Pri dodajanju mejnikov  
 
Pri dodajanju mejnikov  
#izberemo aktivnost,  
+
#izberemo vrsto dela / mejnika,  
 
# vpišemo opis,  
 
# vpišemo opis,  
 
# določimo organizacijo in odgovorno osebo ter
 
# določimo organizacijo in odgovorno osebo ter
Line 199: Line 263:
 
Če se mejnik ponavlja, označimo pogostost ponavljanja in trajanje.  
 
Če se mejnik ponavlja, označimo pogostost ponavljanja in trajanje.  
 
   
 
   
[[file:4.3.1.DodajaMejnika.jpg|400px|]]
+
[[file:4.3.1.DodajaMejnika.jpg|400px]]
  
 
== Sestanki==
 
== Sestanki==
Line 230: Line 294:
 
Povabljene osebe dobijo na e-poštni naslov '''povabilo na sestanek''', ki ga v '''koledarju''' sprejmejo ali zavrnejo s pomočjo akcijskih gumbov nad glavo sporočila. Ko povabilo sprejmejo (accept), ga prestavijo v '''koledar e-poštnega odjemalca'''.  
 
Povabljene osebe dobijo na e-poštni naslov '''povabilo na sestanek''', ki ga v '''koledarju''' sprejmejo ali zavrnejo s pomočjo akcijskih gumbov nad glavo sporočila. Ko povabilo sprejmejo (accept), ga prestavijo v '''koledar e-poštnega odjemalca'''.  
  
Oseba, ki je sestanek sklicala, ima potrjen sestanek že v koledarju. Ostale osebe morajo poslati odgovor na povabilo: sprejet ali zavrnjen sestanek.  
+
*Oseba, ki je sestanek sklicala, ima potrjen sestanek že v koledarju. Ostale osebe morajo poslati odgovor na povabilo: sprejet ali zavrnjen sestanek.  
 
+
*Vsakič, ko oseba, ki je povabljena na sestanek, izvede akcijo (sprejme ali zavrne), so vse povabljene osebe obveščene in dobijo obvestilo o spremembi. Enako velja za preklicane sestanke.
Vsakič, ko oseba, ki je povabljena na sestanek, izvede akcijo (sprejme ali zavrne), so vse povabljene osebe obveščene in dobijo obvestilo o spremembi. Enako velja za preklicane sestanke.
+
*Deluje, ko je vklopljeno pošiljanje e-sporočil; testirano za MS Outlook, Lotus Notes.
 
 
Deluje, ko je vklopljeno pošiljanje e-sporočil; testirano za MS Outlook, Lotus Notes.
 
 
   
 
   
[[file:4.3.1.ObvestiloOutlooka.jpg|400px|]]
+
[[file:4.3.1.ObvestiloOutlooka.jpg|400px]]
  
 
====Dobro je vedeti====  
 
====Dobro je vedeti====  
* ''Na sestanke lahko vabimo samo uporabnike 4PM (sodelavce).''  
+
* ''Na sestanke lahko vabimo samo uporabnike 4PM (sodelavce) ali uporabnike, ki imajo dostop gost.''  
  
 
[[file:4.3.1.SklicSestanka.jpg|400px]]
 
[[file:4.3.1.SklicSestanka.jpg|400px]]
 
== Uvoz in izvoz poteka projekta - Excel==
 
Poenostavljen vnos projektne strukture s pomočjo Excelove table ('''UVOZ/IZVOZ''') – potek:
 
# V 4PM najprej uredimo projekt in udeležence.
 
# V zavihku '''NALOGE IN MEJNIKI / POTEK PROJEKTA'''
 
## izvozimo osnovno strukturo projekta, če je ta že vnesena. Pri izvozu v Excel dobimo datoteko, ki vsebuje osnovne podatke o projektu (seznam aktivnosti in seznam oseb, ki so na projektu):
 
 
===Urejanje tabele v Excelu===
 
*STOLPCI A-D: urejanje nivoja posameznih tipov. Primer. Faza je nadrejena nalogi, mejniku. Naloga ima podrejene resurse (osebe)
 
*ZNAK +: v katerem nivoju želimo urejati tip vpisov (uporabi enter ali tabulator za potrditev izbire)
 
*E: iz spustnega seznama izberemo tip: faza, mejnik, naloga, sestanek, resurs.
 
*F: NAZIV za fazo, nalogo. Polja ne smemo preimenovati oz. urejati, če je že v 4PM.
 
*G: OKRAJŠAVA (samo pri fazi)
 
*H: AKTIVNOST – izberemo pri nalogah, mejnikih, sestankih. Polja ne smemo preimenovati oz. urejati, če je že v 4PM.
 
*I: OSEBA: pri resursih, mejnikih, fazah. Lahko dodajamo nove resurse na že obstoječe tipe (naloge).
 
*J: OPIS: vse izbire, razen pri resursih
 
*K: PRIČETEK: pri nalogah in fazah. Pri izbiri sestanka določimo še uro (16.9.2011 10:00)
 
*L: ZAKLJUČEK: pri nalogah, fazah in mejnikih. Pri izbiri sestanka določimo tudi uro
 
*M: URE: število ur pri fazah in resursih
 
*N: LOKACIJA – samo sestanki
 
*O: VREDNOST – samo faza
 
*P: PRIORITETA – samo naloge (spustni seznam).
 
 
=====Pomembno!=====
 
*''V Excel urejamo vrstice, ki so že v 4PM (so bile izpolnjene pri izvozu iz 4PM) – vse razen v stolpcih NAZIV (F) in AKTIVNOST (H).
 
*Pri uvozu v 4PM se bodo podatki osvežili in dopolnili z novimi''.
 
*''Dodajamo lahko poljubno število novih vrstic. Paziti moramo, da je struktura pravilno zastavljena.''
 
*''Tabela mora biti shranjena v .xls formatu (Excel 1997-2003).''
 
 
====Uvoz strukture projekta iz Excelove tabele v 4PM====
 
# V zavihku '''PROJEKT/NALOGE IN MEJNIKI/ POTEK PROJEKTA''' izberemo gumb '''UVOZ''' in
 
# naložimo dokument s pripravljeno strukturo projekta.
 
# Če so v dokumentu napake (izpolnjena napačna polja, glede na tip, manjkajoča polja) nas 4PM opozori, v katerih vrsticah so napake.
 
# Prekličemo uvoz,
 
# popravimo napake in
 
# ponovno naložimo dokument.
 
# Ko je dokument pravilno urejen, se v obvestilih izpiše '''seznam novih vpisov''' in '''starih vpisov'''.
 
 
Ko zaključimo z uvozom, lahko v 4PM POTEK PROJEKTA pregledamo popravljen potek projekta.
 

Latest revision as of 15:43, 16 February 2023

Kako načrtujem potek projekta

Razlaga pojmov
faza/podfaza 4.3.ikonaDodajFazo.jpg
  • skupina podobnih aktivnosti (delovni sklop, work package)
  • časovno omejena skupina aktivnosti,
  • podprojekt/delovni sklop.
naloga 4.3.ikonaDodajNalogo.jpg Projektna aktivnost s katero načrtujemo delo. Določimo trajanje in zadolžene osebe (sodelavci, zunanji sodelavci).

Člani ekipe uporabljajo nalogo za načrtovanje in poročanje o opravljenem delu, skupinsko delo.

mejnik 4.3.ikonaUstvariMejnik.jpg Točka v poteku projekta. Ima rok in zadolženo osebo.
sestanek 4.3.ikonaSkliciSestanek.jpg Aktivnost s katero načrtujemo delo, določimo čas (kdaj, trajanje), zadolžene osebe.

Člani ekipe uporabljajo nalogo za načrtovanje in poročanje o opravljenem delu, skupinsko delo. Povabilo na sestanek se prikaže v koledarju.

  • Za doseganje projektnih ciljev morajo člani projektne ekipe opraviti aktivnosti: faze, podfaze, naloge, mejniki, sestanki.
  • načrtovanje projektnih aktivnosti poteka hkrati z delegiranjem zadolžitev članom ekipe.
  • Člani ekip uporabljajo aktivnosti tudi za dnevno komunikacijo (vpisovanje komentarjev, pripenjanje dokumentov) in poročanje (vpis dela).
  • 4PM poskrbi, da so vse informacije pravilno urejene v aplikaciji, hkrati pa so uporabniki obveščeni tudi po e-pošti.

Projekt načrtujemo z dodeljevanjem nalog in zadolžitev na projektu.

Kako ustvarim terminski načrt projekta - gantogram?

Načrt projekta ustvarimo z razporeditvijo faz, nalog in mejnikov.

Potek projekta.png

  • 4.3.ikonaDodajFazo.jpg fazo na projektu ustvarimo s klikom na ikono škatle,
  • 4.3.ikonaDodajNalogo.jpg nalogo s klikom na delovni list;
    • nalogi določimo eno ali več oseb, ki so odgovorne za njeno izvajanje - pripravimo zadolžitev,
  • 4.3.ikonaUstvariMejnik.jpgmejnik 's klikom na zastavico ,
  • 4.3.ikonaSkliciSestanek.jpg sestanek skličemo s klikom na ikono oseb
  • Klikom na 4.3.ikonaDodaj(zelenKrogPlus).jpg dodamo na fazo novo nalogo, mejnik ali skličemo sestanek v okviru faze.


S klikom na Skrij neaktivne .png, se nam skrijejo vse zaključene naloge, faze, mejniki in sestanki.

Skriti neaktivni.png

*Ko iščemo v iskalnem polju, če iščemo tudi že zaključene naloge, je potrebno prikazati neaktivne, s pritiskom na gumb "PRIKAŽI NEAKTIVNE".


Znotraj projekta lahko hitreje poiščemo posamezne naloge, faze, mejnike, sestanke in zadolžitve tako, da vnesemo iskalni niz v iskalno okno Iskalni niz.png. Legenda iskanja:

  • za iskanje zadolženih zapišite @ana + @novak
  • za iskanje številke naloge zapišite #1234
  • za iskanje po imenu naloge/faze začnite pisati ključne besede imena

Iskanje lahko tudi kombinirate, npr.: @novak poročanje

Znotraj strukture projekta lahko enostavno preverimo zadolžene osebe na nalogah s klikom na+ pri nalogi ter preverimo stanje njihovih zadolžitev.

Primer:

Trajanje nalog








Opis zgornjega primera:

  • Aleš Raziskovalec nima datuma zadolžitve, ker zadolžitve ni še začel opravljati (ni vpisanih ur).
  • Ana Novak ima datum zadolžitve od-do, kar pomeni, da je delo na zadolžitvi začela 12.1.2021 (prvi vpis) in zadolžitev ji je bila zaključena 24.5.2021.
  • Janez Delavec ima vpisan en datum zadolžitve, kar pomeni da je svojo zadolžitev začela 4.1.2021 (prvi vpis), dolžitev pa ni še zaključena.

Upravljanje s fazami (delovni sklop, work package)

Faza je lahko:

  • skupina podobnih aktivnosti (delovni sklop, WP).
  • časovno omejena skupina aktivnosti,
  • podprojekt.


4.3.1.DodajFazo.jpg

Kako dodam novo fazo

  1. kliknemo ikono faza 4.3.ikonaDodajFazo.jpg,
  2. v polje vnesemo naziv faze in okrajšavo,
  3. pričakovani datum pričetka in konca faze
  4. vpišemo planirano število ur na fazi in vrednost faze,
  5. določimo osebo, ki vodi fazo,

in kratek opis faze.

  • Na faze poljubno pripenjamo tudi poljubno število podfaz. 4.3.ikonaDodajFazo.jpg
  • Vodja faze dobi samodejni mejnik o datumu zaključka faze

Planiranje ur na fazah oz. delovnih sklopih

Zaposlenim lahko načrtujemo ure, ki jih lahko porabijo za aktivnosti v posamezni fazi. Uporabnik ima vpogled v plan ur na fazi in skupaj na vseh nalogah v okviru faze (skupen plan in realizacija). Dodeljene ure na fazi omejuje porabo na nalogah.

  1. Dodaj novo fazo ali odpri obstoječo fazo
  2. v prazna polja vpiši plan
  3. zapri obrazec

Wp plan.JPG

Dobro je vedeti - faze in finančni plan, realizacija

  1. Finančni plan in realizacijo lahko spremljamo na nivoju posamezne faze. Če najprej načrtujemo finančni plan na nivoju projekta, kasneje dodane faze podedujejo že načrtovane stroške v vrednosti 0. V tem primeru boste lahko spremljali realizacijo na nivoju posamezne faze, primerjava plana in realizacije pa bo na nivoju projekta.
  2. Če želimo načrtovati plan na nivoju posameznih faz (delovnih sklopov, WP), moramo najprej načrtovati faze in aktivnosti, ki jih v naslednjem koraku povežemo s finančnim planom. To je pomembno predvsem pri so-financiranih projektih.
  3. Projektni načrt lahko spreminjamo s premikanjem nalog, mejnikov, sestankov med fazami in podfazami.

Upravljanje z nalogami

Naloge uporabljamo za:
terminsko načrtovanje projektnih aktivnosti: * določen začetek in konec; vsebino. * Naloga ima enega ali več zadolženih. * Na nivoju nalog spremljamo napredek posamezne zadolžitve, statuse. komuniciranje in skupinsko delo * z izmenjavo komentarjev in dokumentov, ki so povezani z nalogo. *Integriran e-poštni sistem poskrbi za obveščanje. dnevno poročanje o opravljenem delu: *zadolženi ima vedno podatek o vsebini, roku, dodeljenem in porabljenem času, realizaciji sodelavcev. *Ko poroča o porabljenem času tudi poroča o svojih stroških dela. *Ko je naloga končana, spremeni status in obvesti vodjo.

Kako dodam novo nalogo na projekt?

S klikom na ikono naloga 4.3.ikonaDodajNalogo.jpg odpremo obrazec za vnos nove naloge. Naloge lahko dodajamo tudi v Moj 4PM / vnos / dodaj nalogo.

4.3.1.DodajNalogo.jpg

  1. Izberemo vrsto dela. Vrsto dela izberemo iz šifranta, ki veljajo za tip projekta.
  2. Poimenujemo nalogo - naziv naloge, neobvezno polje.
  3. Določimo trajanje naloge. Datum zaključka naloge ni obvezno polje.
    • Če naloga nima datuma zaključka, potem ne moremo načrtovati zasedenosti
    • Če ima aktivnost določeno trajanje (SPLOŠNO / SISTEMATIZACIJA / SEZNAM AKTIVNOSTI), 4PM sama predlaga datum zaključka naloge.
    • Če imamo vklopljeno preverjanje datumov, morajo biti datumi v časovnih okvirih, ki so določeni v nadrejenih fazah oz. projektu.
  4. Vnesemo poljuben opis naloge - besedilo,
    • pripnemo povezave do dokumentovIkonaPriponka.JPG.
  5. Dodamo zadolžitve

Naloga edit zadolzitve.JPG

    • Izberemo organizacijo, privzeto je glavna organizacija.
    • Izberemo osebe (ali več oseb).
    • udeleženci - so člani projektne skupine
    • delovne skupine - hkraten izbor različnih oseb v skupini,
    • če oseba še ni član projektne ekipe, jo dodamo s klikom na +
    • dodelimo ure (enako število ur: vsem, samo novim zadolžitvam, zadolžitvam z 0 urami) - Dodeljene ure se izpisujejo pri načrtovanju zasedenosti.
    • in potrdimo
    • opišemo zadolžitve in po potrebi uredimo dodeljene ure.
  1. shranimo.
  • sistem pošlje obvestilo o novi nalogi vsem udeležencem naloge (odvisno od nastavitev).

Kako uredim ali popravim nalogo?

Če želimo urejati obstoječo nalogo (popraviti roke, dodati zadolžene, spremeniti opis...), kliknemo na ime naloge v POTEKU PROJEKTA, GANTOGRAMU ali v SEZNAMIH NALOG. Naloga se odpre v oknu, klik na gumb uredi.


NOVO

Za lažjo in boljšo komunikacijo v skupini lahko kopirate povezavo do naloge in to pošljete ostalim uporabnikom. Pojdite na želeno nalogo in kliknite na gumb kopiraj (glej sliko). Nato skopirajte povezavo v odložišče.


Dbv.JPG

Naloge in dokumenti

Nalogam lahko pripenjamo povezave do dokumentov:

  • ki so že naloženi na projektni portal ali v dokumentni sistem
  • neposredno na nalogo, v polje opis ali h komentarjem.

Naloge in komentarji - skupinsko delo

Člani na projektni nalogi komunicirajo s pomočjo komentarjev na nalogah:

  • komentarji, ki jih udeleženci vpišejo neposredno na nalogo,
  • komentarji, ki jih uporabniki označijo za komentar na nalogi pri vpisu dela
  • komentarji v sporočilu pri akcijah na nalogah (sprejmi, zavrni, opravljena, končana, prekliči),
  • samodejni komentarji pri akcijah in spremembah stanja naloge (dodeljena, sprejeta, zavrnjena…),

Komentarjem lahko dodajamo dokumenteIkonaPriponka.JPG. Ko komentar napišemo in shranimo, z e-pošto obvestimo IkonaPismo.JPG:

  • ekipo na nalogi (vsi, ki izvajajo naloge),
  • vse na projektu (torej tudi naročnika, podizvajalce, partnerje…),
  • vodjo projekta.

4.3.1.DodajKomentarNaNalogo.jpg

Naloge in EU projekti

Če vpisujemo naloge za EU projekte, moramo udeležencu določiti še stroškovno področje, na katerega se naloga nanaša. Z dvojnim klikom na prazno polje v stolpcu stroškovno področje odpremo spustni seznam stroškovnih področij, ki smo jih določili v planu stroškov zaposlenih, izberemo in potrdimo s klikom na zeleno kljukico. Polje za opis zadolžitve odpremo z dvojnim klikom, opišemo zadolžitev in potrdimo.

Dobro je vedeti: stroškovna področja na evropskem projektu moramo predhodno planirati.

4.3.1.DodajNalogoKompleksniProjekti.jpg

Realizacija nalog

4PM omogoča dva načina spremljanja realizacije (izvedbe) posamezne zadolžitve in naloge.

  • Samodejno: če ima naloga (zadolžitev) dodeljene ure (> 0), potem se pri vpisu opravljenih ur na nalogi, samodejno izračuna realizacije (opravljene ure/dodeljene ure)*100.
  • Ročno: zadolženi pri posamezni nalogi pri vpisu opravljenih ur vpiše svojo "oceno realizacije". Ta se lahko razlikuje od izračunane, če je vpisana ocena realizacije, potem se pri nadaljnjih izračunih upošteva ta.

Barve grafičnega prikaza - zadolžitve:

modra:

  • ročna <= samodejna(izvedba naloge poteka hitreje ali enako kot načrtovano)
  • zaključene zadolžitve: 100 % realizacija

oranžna:

  • samodejna >= ročna (naloga poteka počasneje kot načrtovano)
  • opravljene ure < dodeljenih ur

rdeča:

  • samodejna > ročna (naloga poteka počasneje kot načrtovano)
  • opravljene ure > dodeljenih ur

Realizacija nalog Pri nalogah, ki imajo več zadolžitev, aplikacija uporabi za izračun realizacije naloge povprečje % dokončanosti posameznih zadolžitev. Izračun uporablja uteži s količino dodeljenih ur. To pomeni, da se bolj upoštevajo zadolžitve z več dodeljenimi urami. Če ure niso dodeljene, se aproksimira dodeljene ure iz % dokončanosti in opravljenih ur.

Relacije med nalogami

Naloge lahko povezujemo. 4.3.1.KorelacijeNaloge.jpg

Podrejeno (odvisno) nalogo vedno povezujemo k nadrejeni nalogi, pri tem pa moramo upoštevati:

  • datum zaključka nadrejene naloge mora biti en dan pred začetkom odvisne naloge,
  • če naloga že vsebuje opravljene ure, ni mogoče spreminjati trajanja naloge,
  • relacije med nalogami so možne samo znotraj ene faze,
  • udeleženec ne more sprejeti odvisne naloge in vpisati ur, dokler ni zaključena nadrejena naloga (vse zadolžitve),
  • če so na odvisno nalogo že vpisane ure, potem nadrejene naloge ni mogoče odpirati za nove vpise,
  • če ima naloga odvisno nalogo, ji ne moremo spreminjati trajanja,
  • premikanje odvisnih nalog ni samodejno, uporabnika opozori na potrebne popravke,
  • naloge poljubno urejamo, če odstranimo povezave.

Relacije med nalogami so odvisne od licence. Kontaktirajte upravljavca aplikacije.

Statusi nalog, mejnikov

  • 3.13.ikonaOpravljeno.JPG dodeljena - nova naloga, ki jo mora uporabnik sprejeti, šele potem lahko poroča o porabljenem času.
  • Naloga sprejeta.JPGsprejeta - naloga, ki jo je uporabnik sprejel, lahko vpisuje delo, komentarje
  • 4.7.ikonaRdecKrizec.jpg zavrnjena - naloga, ki jo je uporabnik zavrnil. Ne more vpisovati ur. Odgovorna oseba mora tudi zavrnjeno zadolžitev zaključiti.
  • Ura.JPG opravljena - uporabnik je zaključil nalogo. S tem jo posreduje odgovorni osebi, da jo zaključi ali zavrne. Uporabnik lahko sam prekliče status opravljena in nalogi spremeni status v dodeljena.
  • 4.2.9.ikonaKljukcaZelena.jpg zaključena - odgovorna oseba je nalogo pregledala in jo lahko zaključi (zapre za vpisovanje ur) in oceni, uredi upravičene in neupravičene ure.
    • Zelena kljukica označuje, da je bila naloga zaključena in opravljena v roku,
    • rdeča kljukica - naloga je zamujala

Pomembno

  • Odgovorna oseba lahko kadarkoli zaključi nalogo, ne glede na stanje naloge. S tem prepreči, da bi osebe poročale o porabljenem času.
  • Spremembe vseh statusov 4PM samodejno beleži med komentarji na nalogi Prikaži spremembe stanj.

Obveščanje o novih in spremenjenih nalogah in mejnikih

Pošiljanje obvestil je določeno v splošnih nastavitvah aplikacije

  • izklopljeno: ne pošilja obvestil po e-pošti,
  • avtomatično: samodejno pošlje vsem udeležencem in vodji projekta,
  • ročno: osnovnemu oknu je dodan gumb SHRANI IN OBVESTI – uporabnik izbere, koga želi obvestiti o novi/spremenjeni aktivnosti. Če ne izberete nobenega prejemnika obvestila, potem ni poslano nobeno sporočilo, akcija se shrani.

4.3.1.DodajNalogo.jpg

Dodajanje mejnikov

Mejniki so točke v poteku projekta. Lahko so povezani

  • samostojni mejniki,
  • s koncem faz (samodejni mejnik),
  • končni datumi nalog, lahko so izročki...

Za en mejnik je zadolžena ena oseba.

Pri dodajanju mejnikov

  1. izberemo vrsto dela / mejnika,
  2. vpišemo opis,
  3. določimo organizacijo in odgovorno osebo ter
  4. pričakovani datum zaključka.

Če se mejnik ponavlja, označimo pogostost ponavljanja in trajanje.

4.3.1.DodajaMejnika.jpg

Sestanki

Sestanki so posebna oblika nalog (izbrana aktivnost, določeno trajanje, zadolženi - povabljeni na sestanek), ki imajo dodane parametre, ki povežejo nalogo s koledarjem (npr. Outlookov koledar).

Nov sestanek

Ko želimo sklicevati sestanek v 4PM

  1. izberemo aktivnost (sestanek, kolegij),
  2. vpišemo zadevo sestanka (ime naloge),
  3. lokacijo sestanka in
  4. datum, čas začetka in predvideno trajanje,
  5. pripnemo datoteko, opis (npr. dnevni red),
  6. izberemo udeležence (povabimo na sestanek)

in shranimo. Pri vnosu novega sestanka 4PM preverja razpoložljivost udeležencev 4PM Koledarju, bodisi zaradi odsotnosti, drugega sestanka, ipd. Ko sestanek shranimo, je prikazan v poštnem koledarju (Outlook) in v Moj4PM povabljenih oseb, ki povabilo sprejmejo ali zavrnejo.

Na sprejet sestanek povabljeni vpisujejo opravljene ure.

Pošiljanje obvestil o novih / spremenjenih sestanki

Odvisno od splošnih nastavitev aplikacije:

  • Vklopljeno – pošlje povabilo v Outlook, udeleženec sestanka lahko povabilo sprejme v poštnem odjemalcu
  • Izklopljeno – ne pošilja ničesar, sestanki so evidentirani samo v 4PM.

Potrjevanje sestankov

Aplikacija omogoča dva načina sklicevanja sestankov (splošna nastavitev aplikacije), glede na začetno stanje sestanka: - predviden: sklican sestanek mora odgovorna oseba potrditi (ko je dovolj potrjenih udeležb), - potrjen: sklicanega sestanka ni treba dodatno potrjevati.

Sinhronizacija s poštnim odjemalcem

Povabljene osebe dobijo na e-poštni naslov povabilo na sestanek, ki ga v koledarju sprejmejo ali zavrnejo s pomočjo akcijskih gumbov nad glavo sporočila. Ko povabilo sprejmejo (accept), ga prestavijo v koledar e-poštnega odjemalca.

  • Oseba, ki je sestanek sklicala, ima potrjen sestanek že v koledarju. Ostale osebe morajo poslati odgovor na povabilo: sprejet ali zavrnjen sestanek.
  • Vsakič, ko oseba, ki je povabljena na sestanek, izvede akcijo (sprejme ali zavrne), so vse povabljene osebe obveščene in dobijo obvestilo o spremembi. Enako velja za preklicane sestanke.
  • Deluje, ko je vklopljeno pošiljanje e-sporočil; testirano za MS Outlook, Lotus Notes.

4.3.1.ObvestiloOutlooka.jpg

Dobro je vedeti

  • Na sestanke lahko vabimo samo uporabnike 4PM (sodelavce) ali uporabnike, ki imajo dostop gost.

4.3.1.SklicSestanka.jpg