Difference between revisions of "4.5.2.PlanStroskovKompleksniProjekti/sl/"

From Help.4pm
Jump to navigationJump to search
 
(21 intermediate revisions by the same user not shown)
Line 1: Line 1:
= Finance:&nbsp;Plan stroškov - kompleksni projekti<br> =
+
==Plan stroškov - kompleksni projekti==
 +
Kompleksni projekti: Partnerski, eVsebine, RIP projekti.
 +
Kompleksni projekti zahtevajo tudi kompleksno načrtovanje stroškov po:
  
'''Kompleksni projekti so''': Partnerski, eVsebine, RIP projekti.<br>
+
* partnerjih,
 +
* delovnih sklopih,
 +
* kategorijah stroškov: tipi stroškov, stroškovna področja)
 +
* obdobjih poročanja,
 +
* sumarno po projektu, sumarno po aktivnostih, delovnih sklopih.
  
Kompleksni projekti zahtevajo tudi kompleksno načrtovanje stroškov po partnerjih, delovnih sklopih, kategorijah stroškov (vrste stroškov, stroškovna področja) in obdobjih poročanja, sumarno po projektu, sumarno po aktivnostih, delovnih sklopih. <br><br>
+
Tabela za planiranje stroškov vsebuje polja:
 +
* opis stroška: besedilno polje za opis stroškov
 +
* enota stroška: splošni spustni seznam, ki ga urejate v zavihku SPLOŠNO
 +
* strošek na enoto (bruto), število enot, upravičen strošek (neto),
 +
* odstotek DDV,  
 +
* strošek skupaj (bruto) – samodejni izračun
 +
* neupravičen strošek (DDV) – samodejni izračun
 +
* odstotek sofinanciranja: stopnja sofinanciranja, ki jo določite za vsak projekt posebej v zavihku splošno – stopnje sofinanciranja
 +
* višina sofinanciranja: vrednost, ki je izračunana glede na določen odstotek sofinanciranja
 +
* lastna udeležba: vrednost, ki je izračunana glede na določen odstotek sofinanciranja
 +
* partner: organizacija, ki je udeležena na projektu, za katero delamo plan stroškov
 +
* faza, ki so navedene pri poteku projekta, na katero se nanaša planirani strošek
 +
* naloge, ki so navedene pri poteku projekta, na katero se navezuje planirani strošek
  
Urejanje tabele '''PLAN STROŠKOV''' začnemo z gumbom ''uredi'' in odpremo tabelo za vnos novih stroškov, urejanje in brisanje. Med polji v tabeli se pomikamo s tabulatorjem ali miško. Vnesene zapise brišemo (če nimajo vezanih zapisov), urejamo in kopiramo. Če želimo dodati novo vrstico med že vpisane stroške, označimo vrstico, pod katero želimo vnesti novo vrstico in kliknemo ''vnesi''. Če želimo kopirati obstoječo vrstico, jo označimo in kliknemo ''kopiraj''. Če želimo vrstico brisati, jo najprej označimo in kliknemo BRIŠI. Izbranim vrsticam spreminjamo vrstni red. <br><br>
+
===Vnos nove vrstice===
 +
* klik na gum '''VNESI'''
 +
* na dnu tabele se odpre prazna vrstica, v katero vpišemo manjkajoče podatke, izberemo iz spustnih seznamov.
 +
* ko končamo z vnosom podatkov, potrdimo s klikom na ikono [[file: 4.2.9.ikonaKljukcaZelena.jpg]] ali prekličemo s klikom na ikono [[file: 4.7.ikonaRdecKrizec.jpg]]
  
Ko zaključimo z urejanjem posamezne vrstice, ''shranimo'' vnos (preverjanje pravilnosti vnosov, manjkajočih podatkov), in nadaljujemo z vnosom stroškov. Urejanje plana stroškov najprej ''shranimo'' (potrdimo vnesene spremembe ali nove zapise) in ''zaključimo'' (izhod iz urejanja tabele stroškov). Gumb zaključi ne upošteva sprememb, ki so nastale od zadnjega shranjevanja.<br><br>
+
===Urejanje tabele===
 +
Vrstice v tabeli lahko brišemo (če nimajo vezanih zapisov), urejamo in kopiramo:
 +
* '''urejanje vrstice''': vrstico odpremo za urejanje s klikom na [[file:2.2.2.ikonaSvincnik.jpg]], uredimo posamezne celice in potrdimo s klikom na ikono [[file:4.2.9.ikonaKljukcaZelena.jpg]] ali prekličemo s klikom na ikono [[file:4.7.ikonaRdecKrizec.jpg]]. Aplikacija preveri, ali so izpolnjena vsa obvezna polja. Manjkajoče podatke 4PM označi z rdečo barvo in ne dovoli, da bi shranili zapis.
 +
* '''kopija''' obstoječe vrstico: označimo in kliknemo '''KOPIRAJ''', kopijo uredimo [[file:2.2.2.ikonaSvincnik.jpg]].  
 +
* '''brisanje''': najprej označimo in kliknemo '''BRIŠI'''.
 +
* '''vrstni red''': označimo in uporabimo gumba '''ˇ''' in '''^'''.
  
'''''Pomembno! '''<br>Če zapis (vrstica) v planu stroškov vsebuje povezane zapise, je ne moremo brisati (ali urejati). Povezani zapisi k zapisom v planu stroškov nastanejo, ko: <br>''
+
====Pomembno!====
 +
Če zapis (vrstica) v planu stroškov vsebuje povezane zapise, je ne moremo brisati (ali urejati). Povezani zapisi k zapisom v planu stroškov nastanejo, ko:  
 +
*vpišemo realiziran strošek
 +
*nalogi določimo, na katero stroškovno področje se bodo nanašale vpisane ure (stroški zaposlenih).
  
*''vpišemo realiziran strošek''
+
===Dinamični režijski stroški (overheads)===
*''nalogi določimo, na katero stroškovno področje se bodo nanašale vpisane ure. <br>''<br>
+
Na projektu (ali fazi) lahko planiramo '''dinamične režijske stroške'''. 4PM izračuna vrednost režijskih stroškov glede na vnaprej določen način izračuna.  
 
 
Tabela za planiranje stroškov vsebuje polja: <br>
 
 
 
*opis stroška: tekstovni opis stroškov
 
*enota stroška (splošni spustni seznam, ki ga urejate v zavihku SPLOŠNO)
 
*strošek na enoto (bruto), število enot, upravičen strošek (neto),
 
*odstotek DDV,
 
*strošek skupaj (bruto) – samodejni izračun
 
*neupravičen strošek (DDV) – samodejni izračun
 
*odstotek sofinanciranja: stopnja sofinanciranja, ki jo določite za vsak projekt posebej v zavihku splošno – stopnje sofinanciranja
 
*višina sofinanciranja: vrednost, ki je izračunana glede na določen odstotek sofinanciranja
 
*lastna udeležba: vrednost, ki je izračunana glede na določen odstotek sofinanciranja
 
*partner: organizacija, ki je udeležena na projektu, za katero delamo plan stroškov
 
*faza, ki so navedene pri poteku projekta, na katero se nanaša planirani strošek
 
*naloge, ki so navedene pri poteku projekta, na katero se navezuje planirani strošek<br>
 
 
 
<br>
 
 
 
== Dinamični režijski stroški (overheads)==
 
Na projektu (ali fazi) lahko planiramo '''dinamične režijske stroške'''. 4PM samodejno izračuna vrednost režijskih stroškov glede na vnaprej določen način izračuna.  
 
 
Izbiramo lahko med 3 načini izračunov:  
 
Izbiramo lahko med 3 načini izračunov:  
*Odstotek vrednosti stroškov – v %  
+
*Odstotek vrednosti stroškov – %  
 
*Koeficient vpisanih ur – v €  
 
*Koeficient vpisanih ur – v €  
 
*Fiksna vrednosti – v €
 
*Fiksna vrednosti – v €
  
Pri kompleksnih projektih, lahko planiramo in spremljamo dinamične režijske stroške tudi za vsako udeleženo organizacijo. Dinamične režijske stroške spremljamo v zavihku REALIZIRANI STROŠKI, REALIZACIJA PLANA, upoštevani pa so tudi v vseh skupnih izračunih stroškov na projektu.
+
Pri kompleksnih projektih lahko planiramo in spremljamo dinamične režijske stroške tudi za vsako '''organizacijo''' in '''fazo'''. Dinamične režijske stroške spremljamo v zavihku REALIZIRANI STROŠKI, REALIZACIJA PLANA, upoštevani pa so tudi v vseh skupnih izračunih stroškov na projektu.

Latest revision as of 10:20, 28 June 2013

Plan stroškov - kompleksni projekti

Kompleksni projekti: Partnerski, eVsebine, RIP projekti. Kompleksni projekti zahtevajo tudi kompleksno načrtovanje stroškov po:

  • partnerjih,
  • delovnih sklopih,
  • kategorijah stroškov: tipi stroškov, stroškovna področja)
  • obdobjih poročanja,
  • sumarno po projektu, sumarno po aktivnostih, delovnih sklopih.

Tabela za planiranje stroškov vsebuje polja:

  • opis stroška: besedilno polje za opis stroškov
  • enota stroška: splošni spustni seznam, ki ga urejate v zavihku SPLOŠNO
  • strošek na enoto (bruto), število enot, upravičen strošek (neto),
  • odstotek DDV,
  • strošek skupaj (bruto) – samodejni izračun
  • neupravičen strošek (DDV) – samodejni izračun
  • odstotek sofinanciranja: stopnja sofinanciranja, ki jo določite za vsak projekt posebej v zavihku splošno – stopnje sofinanciranja
  • višina sofinanciranja: vrednost, ki je izračunana glede na določen odstotek sofinanciranja
  • lastna udeležba: vrednost, ki je izračunana glede na določen odstotek sofinanciranja
  • partner: organizacija, ki je udeležena na projektu, za katero delamo plan stroškov
  • faza, ki so navedene pri poteku projekta, na katero se nanaša planirani strošek
  • naloge, ki so navedene pri poteku projekta, na katero se navezuje planirani strošek

Vnos nove vrstice

  • klik na gum VNESI
  • na dnu tabele se odpre prazna vrstica, v katero vpišemo manjkajoče podatke, izberemo iz spustnih seznamov.
  • ko končamo z vnosom podatkov, potrdimo s klikom na ikono 4.2.9.ikonaKljukcaZelena.jpg ali prekličemo s klikom na ikono 4.7.ikonaRdecKrizec.jpg

Urejanje tabele

Vrstice v tabeli lahko brišemo (če nimajo vezanih zapisov), urejamo in kopiramo:

  • urejanje vrstice: vrstico odpremo za urejanje s klikom na 2.2.2.ikonaSvincnik.jpg, uredimo posamezne celice in potrdimo s klikom na ikono 4.2.9.ikonaKljukcaZelena.jpg ali prekličemo s klikom na ikono 4.7.ikonaRdecKrizec.jpg. Aplikacija preveri, ali so izpolnjena vsa obvezna polja. Manjkajoče podatke 4PM označi z rdečo barvo in ne dovoli, da bi shranili zapis.
  • kopija obstoječe vrstico: označimo in kliknemo KOPIRAJ, kopijo uredimo 2.2.2.ikonaSvincnik.jpg.
  • brisanje: najprej označimo in kliknemo BRIŠI.
  • vrstni red: označimo in uporabimo gumba ˇ in ^.

Pomembno!

Če zapis (vrstica) v planu stroškov vsebuje povezane zapise, je ne moremo brisati (ali urejati). Povezani zapisi k zapisom v planu stroškov nastanejo, ko:

  • vpišemo realiziran strošek
  • nalogi določimo, na katero stroškovno področje se bodo nanašale vpisane ure (stroški zaposlenih).

Dinamični režijski stroški (overheads)

Na projektu (ali fazi) lahko planiramo dinamične režijske stroške. 4PM izračuna vrednost režijskih stroškov glede na vnaprej določen način izračuna. Izbiramo lahko med 3 načini izračunov:

  • Odstotek vrednosti stroškov – %
  • Koeficient vpisanih ur – v €
  • Fiksna vrednosti – v €

Pri kompleksnih projektih lahko planiramo in spremljamo dinamične režijske stroške tudi za vsako organizacijo in fazo. Dinamične režijske stroške spremljamo v zavihku REALIZIRANI STROŠKI, REALIZACIJA PLANA, upoštevani pa so tudi v vseh skupnih izračunih stroškov na projektu.