Difference between revisions of "General/activities/sl/"

From Help.4pm
Jump to navigationJump to search
(Urejanje navodil)
 
 
(4 intermediate revisions by the same user not shown)
Line 9: Line 9:
 
* '''poročanje o delu''' posameznik evidentira delo na nalogi, izbere aktivnost, ki jo je opravljal. Ko osebe evidentirajo opravljeno delo, hkrati tudi polnijo časovnice, poročila o opravljenem delu z izvedenimi aktivnostmi.
 
* '''poročanje o delu''' posameznik evidentira delo na nalogi, izbere aktivnost, ki jo je opravljal. Ko osebe evidentirajo opravljeno delo, hkrati tudi polnijo časovnice, poročila o opravljenem delu z izvedenimi aktivnostmi.
 
* različne '''analize o porabi časa'''.
 
* različne '''analize o porabi časa'''.
 
+
[[File:Aktivnosti 4PM navodila vrste dela.jpg|frameless|600x600px]]
[[File:Aktivnosti 4PM navodila vrste dela.jpg|left|frameless|600x600px]]
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
  
  
 
'''''Pozor:''''' ''Pred začetkom uporabe 4PM na delavnici pripravimo seznam aktivnosti, ki so značilne za vašo organizacijo. Ta seznam uvozimo v 4PM. Lahko uporabite seznam aktivnosti glede na sistematizacijo delovnega mesta, seznam projektnih procesov, seznam ISO procesov…''
 
'''''Pozor:''''' ''Pred začetkom uporabe 4PM na delavnici pripravimo seznam aktivnosti, ki so značilne za vašo organizacijo. Ta seznam uvozimo v 4PM. Lahko uporabite seznam aktivnosti glede na sistematizacijo delovnega mesta, seznam projektnih procesov, seznam ISO procesov…''
[[File:Vrste dela.png|left|frameless|702x702px]]
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  
 +
[[File:Vrste dela.png|frameless|760x760px]]
  
  
Line 65: Line 36:
  
  
Dodano vrsto dela, lahko urejamo s pritiskom na gumb
 
  
 +
Vrsto dela, lahko urejamo s pritiskom na pisalo [[File:Uredi.png|frameless]]. Opis vrste dela se doda s pritiskom na [[File:Dodaj opis.png|frameless]]. Vrsto dela lahko izbrišemo samo v primeru, da nanj ni vezanega še nobenga zapisa (naloga, vpis dela,...). To lahko storimo samo, če je za vrsto dela križec označen z rdečo barvo [[File:Prekliči.png|frameless]]. Če je križec označen s sivo barvo, potem se vrste dela ne da izbrisati. V kolikor določene vrste dela ne potrebujete več in je ne morete izbrisati, jo lahko označite kot NEAKTIVNO in se le ta, ne bo prikazovala več. To storite tako, da pri izbrani vrsti dela izberete pisalo za urejanje, ter pri stolpcu "ZAPIS AKTIVEN" odstranite kljukico. 
 +
 +
S pritiskom na [[File:Dodaj 2.png|frameless]] na izbrani vrsti dela, dodamo pod nivo. Zaporedno številko nove podvrste dela, samodejno določi 4PM glede na vrstni red. Potrebno je določiti še naziv ter označiti, na katerih projektih se bo le ta prikazovala. S pritiskom na [[File:Shrani.png|frameless]], shranimo podnivo, s pritiskom na "x" pa postopek prekličemo.
 +
 +
Glavni in podnivo lahko tudi premaknemo drugam, s pritiskom na [[File:Premakni.png|frameless]]. Odpre se vam nov obraze kjer vneste zaporedno številko vrsto dela, pod katero želite premakniti izbrano vrsto dela. (Primer: 3.1) Za premestitev na prvi nivo, pustite polje prazno.
 +
 +
== Odsotnosti ==
 +
 +
=== Prepis praznika ===
 +
Med vrstami dela "odsotnost" lahko izberete vrsto odsotnosti, ki bo prepisala praznik v delovnem koledarju.
 +
 +
Primer: če obkljukate, da naj "nega" prepiše praznik, pomeni da z vpisom "nege" na praznični dan ali daljše obdobje (ki ima vmes praznik) izbrišete praznik in vpišete "nego". Če nastavitev ni vključena, potem na izbrane dneve ostane zapis "praznik".
 +
[[File:Prepis praznika.png|frameless|999x999px]]
 +
 +
 +
=== Vklopljen modul Dopusti ===
 +
Poznamo več tipov dopusta, ki jih določimo v splošno / sistemizacija / seznam aktivnosti se za tipe aktivnosti odsotnosti / dopusti, in sicer zato, da 4PM pravilo odšteva porabo dopusta:
 +
 +
* '''redni dopust (plačan)''': koriščenje rednega dopusta se odšteva od dodeljene kvote in iz kvote prenosa starega dopusta
 +
* '''izredni dopust (plačan)'''': koriščenje izrednega dopusta se ne odšteva od dodeljene kvote
 +
* '''študijski dopust (plačan)''': kvota študijskega dopusta se določi sproti, po pogodbi. Kvota ur se določi posamezniku v osebnih nastavitvah in se ob koriščenju odšteva od določene kvote študijskega dopusta na letni ravni. Študijski dopust se ne prenaša v novo leto, se ga pa planira.
 +
* izredni neplačani dopust: ni določene kvote ur.
 +
* kolektivni dopust: načrtovanje in evidentiranje dopusta za celo organizacijo ali izbrano skupino zaposlenih.
  
* '''Opis:''' kratek opis aktivnosti, ni obvezno polje.
+
== Opis vrste dela po skupini projektov ==
* '''TIP:''' pri tipu projekta izberemo, ali je vnesena aktivnost '''PROJEKTNO / NEPROJEKTNO DELO / ODSOTNOST'''. Če aktivnost določimo za projektno delo, jo bomo lahko izbrali pri dodeljevanju nalog na projekt in pri vnosu projektnega dela. Če aktivnost določimo za '''neprojektno delo''' ali '''odsotnost''', je ne moremo vezati na projekt.
+
Seznamu aktivnosti dodajate opise in navodila za izvajanje poslovnih procesov, ki lahko različna glede na skupine projektov (stroškovnimi mesti, programi projektov). S klikom na ikono[[File:Dodaj opis.png|frameless]] odprete polje za vnos opisa oz. navodila:
* '''Prikaži na EU poročilu'''
 
* '''Aktiven zapis'''
 
  
''Seznam vrst dela prikazuje samo aktvine zapise. S klikom na “Prikaži neaktivne” pa si lahko ogledamo tudi vse neaktivne zapise.''
+
* Izberete, za katero skupino projektov (stroškovno mesto, program) se opis nanaša. Izberete lahko eno ali več skupin.
 +
* V polje vpišete navodila, glede na izbrane skupine.
 +
* Ko zaključite, zapis shranite.
  
== Urejanje seznama aktivnosti ==
+
[[File:Opis vrste dela.png|frameless|583x583px]]

Latest revision as of 13:44, 19 November 2021

Seznam vrst dela

Seznam vrst dela je spisek najpogostejših delovnih procesov v organizaciji, ki so potrebni za izvedbo različnih projektov. Seznam aktivnosti nam poenostavi načrtovanje nalog, saj iz seznama enostavno izberemo aktivnost in ročno opisovanje nalog ni potrebno. Poenoteno vpisovanje aktivnosti omogoča analize in optimizacijo delovnih procesov.

Seznam vrst dela uporabljamo pri dodelovanju nalog, mejnikov in pri vpisu dela. Do seznama pridete na SPLOŠNO / SISTEMATIZACIJA / VRSTE DELA.

Uporaba seznama aktivnosti

  • za načrtovanje nalog in mejnikov na projektih: nalogo povežemo z aktivnostjo.
  • poročanje o delu posameznik evidentira delo na nalogi, izbere aktivnost, ki jo je opravljal. Ko osebe evidentirajo opravljeno delo, hkrati tudi polnijo časovnice, poročila o opravljenem delu z izvedenimi aktivnostmi.
  • različne analize o porabi časa.

Aktivnosti 4PM navodila vrste dela.jpg


Pozor: Pred začetkom uporabe 4PM na delavnici pripravimo seznam aktivnosti, ki so značilne za vašo organizacijo. Ta seznam uvozimo v 4PM. Lahko uporabite seznam aktivnosti glede na sistematizacijo delovnega mesta, seznam projektnih procesov, seznam ISO procesov…

Vrste dela.png



Kako pripravimo seznam aktivnosti?

Seznam aktivnosti ima poljubno število nivojev, priporočamo pa vsaj dvo-nivojsko drevesno strukturo. Vrste dela so ločene v tri tipe aktivnosti:

  1. PROJEKTNO DELO
  2. NEPROJEKTNO DELO
  3. ODSOTNOSTI

Na izbranemu tipu aktivnosti, prvi nivo dodamo s klikom na gumb Dodaj nov nivo.png, kjer se odpre nova vnosna vrstica:

  • Nadrejeni nivo določa nivo vrste dela. V primeru, da ne gre za prvi nivo, se nam tuki izšpiše nadrejeni nivo, pod katerega bo nov podnivo spadal.
  • Zaporedno številko nove vrste dela, samodejno določi 4PM glede na vrstni red. Potrebno je določiti še naziv.
  • Pri modelih projekta označimo kljukico tam, kjer želimo, da se bo nova vrsta dela prikazovala.
  • S pritiskom na Shrani.png, shranimo novo dodan prvi nivo. S pritiskom na "x" prekličemo postopek.


Vrsto dela, lahko urejamo s pritiskom na pisalo Uredi.png. Opis vrste dela se doda s pritiskom na Dodaj opis.png. Vrsto dela lahko izbrišemo samo v primeru, da nanj ni vezanega še nobenga zapisa (naloga, vpis dela,...). To lahko storimo samo, če je za vrsto dela križec označen z rdečo barvo Prekliči.png. Če je križec označen s sivo barvo, potem se vrste dela ne da izbrisati. V kolikor določene vrste dela ne potrebujete več in je ne morete izbrisati, jo lahko označite kot NEAKTIVNO in se le ta, ne bo prikazovala več. To storite tako, da pri izbrani vrsti dela izberete pisalo za urejanje, ter pri stolpcu "ZAPIS AKTIVEN" odstranite kljukico.

S pritiskom na Dodaj 2.png na izbrani vrsti dela, dodamo pod nivo. Zaporedno številko nove podvrste dela, samodejno določi 4PM glede na vrstni red. Potrebno je določiti še naziv ter označiti, na katerih projektih se bo le ta prikazovala. S pritiskom na Shrani.png, shranimo podnivo, s pritiskom na "x" pa postopek prekličemo.

Glavni in podnivo lahko tudi premaknemo drugam, s pritiskom na Premakni.png. Odpre se vam nov obraze kjer vneste zaporedno številko vrsto dela, pod katero želite premakniti izbrano vrsto dela. (Primer: 3.1) Za premestitev na prvi nivo, pustite polje prazno.

Odsotnosti

Prepis praznika

Med vrstami dela "odsotnost" lahko izberete vrsto odsotnosti, ki bo prepisala praznik v delovnem koledarju.

Primer: če obkljukate, da naj "nega" prepiše praznik, pomeni da z vpisom "nege" na praznični dan ali daljše obdobje (ki ima vmes praznik) izbrišete praznik in vpišete "nego". Če nastavitev ni vključena, potem na izbrane dneve ostane zapis "praznik". Prepis praznika.png


Vklopljen modul Dopusti

Poznamo več tipov dopusta, ki jih določimo v splošno / sistemizacija / seznam aktivnosti se za tipe aktivnosti odsotnosti / dopusti, in sicer zato, da 4PM pravilo odšteva porabo dopusta:

  • redni dopust (plačan): koriščenje rednega dopusta se odšteva od dodeljene kvote in iz kvote prenosa starega dopusta
  • izredni dopust (plačan)': koriščenje izrednega dopusta se ne odšteva od dodeljene kvote
  • študijski dopust (plačan): kvota študijskega dopusta se določi sproti, po pogodbi. Kvota ur se določi posamezniku v osebnih nastavitvah in se ob koriščenju odšteva od določene kvote študijskega dopusta na letni ravni. Študijski dopust se ne prenaša v novo leto, se ga pa planira.
  • izredni neplačani dopust: ni določene kvote ur.
  • kolektivni dopust: načrtovanje in evidentiranje dopusta za celo organizacijo ali izbrano skupino zaposlenih.

Opis vrste dela po skupini projektov

Seznamu aktivnosti dodajate opise in navodila za izvajanje poslovnih procesov, ki lahko različna glede na skupine projektov (stroškovnimi mesti, programi projektov). S klikom na ikonoDodaj opis.png odprete polje za vnos opisa oz. navodila:

  • Izberete, za katero skupino projektov (stroškovno mesto, program) se opis nanaša. Izberete lahko eno ali več skupin.
  • V polje vpišete navodila, glede na izbrane skupine.
  • Ko zaključite, zapis shranite.

Opis vrste dela.png