Project costs plan int/sl/

From Help.4pm
Jump to navigationJump to search
The printable version is no longer supported and may have rendering errors. Please update your browser bookmarks and please use the default browser print function instead.

Plan stroškov

Stroške lahko planiramo za vsak projekt, v planu jih razdelimo po posameznih tipih stroškov.

Velja za tržne, interne, inženirske, proračunske, razvojno raziskovalne, študije, evropske projekte.

Nastavitve planiranja

  • Enostavno planiranje (seznam) – privzet način planiranja po vrstah stroškov: projekt je eno obdobje, stroške načrtujemo samo za našo organizacijo, ne načrtujemo dinamičnih režijskih stroškov. Če projektu naknadno dodamo še faze, potem se načrtovane vrste stroškov podedujejo v fazah.
  • Napredno planiranje (tabela) - Primerno je za kompleksne projekte, ki trajajo dalj časa (več mesecev), na projektu je udeleženih več partnerjev.

4.2.1.spremembaVKompleksniObdobjeOrganizacije.jpg

Enostaven plan stroškov

  • izberemo, ali želimo načrtovati stroške po projektu ali po fazah.
  • v seznamu izberemo tip stroška,
  • vpišemo planirani znesek stroška in
  • vnos potrdimo.

4.2.1.planStroskovEnostaven.jpg

Pomembno

  • Skupen plan stroškov sešteje vse planirane stroške na nivoju projekta in posameznih faz.
  • Potne stroške moramo načrtovati vnaprej. To je predpogoj za vpisovanje stroškov kilometrine na projekt.
  • Stroški zaposlenih je sistemski zapis, ki je povezan z aktivnostmi, poročanjem o delu. Če želimo načrtovati aktivnosti na projektu (naloge, mejnike), morajo biti v finančnem planu projekta (oz. faze), lahko je vrednost 0 €.
  • Faze morajo biti predhodno načrtovane. Če faze vključimo kasneje, se načrtovani tipi stroškov podedujejo iz nadrejene faze/projekta. Skupna vrednost plana ne spremeni, saj je višina podedovanih stroškov na novih faza enaka 0 €.

Evropski projekti

Ko planiramo stroške evropskih projektov, je logika planiranja stroškov enaka. Izpolnimo še:

  • stroškovno področje,
  • upravičeni stroški in
  • povrnjeni stroški.

Napreden plan stroškov

Pri planiranju lahko poljubno uporabimo kategorije:

  • po obdobjih: obdobja (leto, mesec, kvartal) poljubno določimo v izkaznici projekta pred izdelavo finančnega plana (!). V tem primeru, vsaki vrsti stroška načrtujemo obdobje, v katerem bo realiziran. Ta način planiranja je primeren za daljše projekte, ki imajo skozi življenjski cikel različno dinamiko nastajanja stroškov. Če je strošek enak v vseh obdobjih, označimo različna obdobje od in do. Če se strošek razlikuje po obdobjih, potem je vsako obdobje v svoji vrstici. Obdobje od-do je enako.
  • po organizacijah: - če na projektu sodelujejo različne organizacije, ki imajo vsaka svoj finančni plan: stroške evidentiramo za posamezne podizvajalce oz. dobavitelje.
  • dinamičnih režijskih stroških - različne možnosti.

Dinamični režijski stroški (overheads)

Na projektu (ali fazi) lahko planiramo dinamične režijske stroške. 4PM izračuna vrednost režijskih stroškov glede na vnaprej določen način izračuna:

  • Odstotek vrednosti stroškov – %
  • Koeficient vpisanih ur – v €
  • Fiksna vrednosti – v €

Pravilno planiranje stroškov poenostavi spremljanje finančne realizacije.

4.2.1.planStroskovKompleksnObdobjeOrganicacije.jpg

Namigi za urejanje tabele *Če želimo urejati vpisan strošek, ga odpremo s klikom na ikono svinčnik 2.2.2.ikonaSvincnik.jpg.

Napreden finančni plan