Project costs plan com/sl/

From Help.4pm
Jump to navigationJump to search
The printable version is no longer supported and may have rendering errors. Please update your browser bookmarks and please use the default browser print function instead.

Plan stroškov

Stroške lahko planiramo za vsak projekt, v planu jih razdelimo glede na tipe stroškov.

4PM podpira 2 načina planiranja:

  • enostavno planiranje
  • napredno planiranje

Nastavitev načina planiranja

  • Enostavno planiranje (seznam)
  • privzeti način planiranja po vrstah stroškov:
    • trajanje projekta je eno obdobje,
    • stroške načrtujemo samo za našo organizacijo,
    • ne načrtujemo pavšalnih stroškov.

Če projektu naknadno dodamo faze, potem se načrtovane vrste stroškov podedujejo v fazah.

  • Plan v tabeli - Primerno je za sofinancirane projekte, ki trajajo dalj časa (več mesecev, let), na projektu sodeluje več partnerjev.

4.2.1.spremembaVKompleksniObdobjeOrganizacije.jpg

Enostaven plan stroškov

  • izberemo, ali želimo načrtovati stroške po projektu ali po fazah.
  • v seznamu izberemo tip stroška,
  • vpišemo planirani znesek stroška in
  • vnos potrdimo.

4.2.1.planStroskovEnostaven.jpg

Pomembno

  • Skupen plan stroškov sešteje vse planirane stroške na nivoju projekta in posameznih faz.
  • Potne stroške moramo načrtovati vnaprej, če želimo vpisovati stroške kilometrine in službenih poti na projekt.
  • Stroški zaposlenih je sistemski zapis, ki je povezan z aktivnostmi, poročanjem o delu. Če želimo načrtovati aktivnosti na projektu (naloge, mejnike), morajo biti v finančnem planu projekta (oz. faze), lahko je vrednost 0 €.
  • Faze morajo biti predhodno načrtovane. Če faze vključimo kasneje, se načrtovani tipi stroškov podedujejo iz nadrejene faze/projekta. Skupna vrednost plana ne spremeni, saj je višina podedovanih stroškov na novih faza enaka 0 €.

Evropski projekti

Ko planiramo stroške evropskih projektov, je logika planiranja stroškov enaka. Izpolnimo še:

  • stroškovno področje,
  • upravičeni stroški in
  • povrnjeni stroški.

Plan v tabeli

Pri planiranju poljubno uporabimo kategorije:

  • po obdobjih: (leto, mesec, kvartal), ki jih določimo v izkaznici projekta pred izdelavo finančnega plana (!). V tem primeru, vsaki vrsti stroška načrtujemo obdobje, v katerem bo realiziran. Ta način planiranja je primeren za daljše projekte, ki imajo skozi življenjski cikel različno dinamiko nastajanja stroškov. Če je strošek enak v vseh obdobjih, označimo različna obdobje od in do. Če se strošek razlikuje po obdobjih, potem je vsako obdobje v svoji vrstici. Obdobje od-do je enako.
  • po organizacijah - če na projektu sodelujejo različne organizacije, ki imajo vsaka svoj finančni plan: stroške evidentiramo za posamezne podizvajalce oz. dobavitelje.
  • dinamičnih režijskih stroških - različne možnosti.

Dinamični režijski stroški (overheads)

Na projektu (ali fazi) lahko planiramo dinamične režijske stroške. 4PM izračuna vrednost režijskih stroškov glede na vnaprej določen način izračuna:

  • Odstotek vrednosti stroškov – %
  • Koeficient vpisanih ur – v €
  • Fiksna vrednosti – v €

Pravilno planiranje stroškov poenostavi spremljanje finančne realizacije.

4.2.1.planStroskovKompleksnObdobjeOrganicacije.jpg

Namigi za urejanje tabele *Če želimo urejati vpisan strošek, ga odpremo s klikom na ikono svinčnik 2.2.2.ikonaSvincnik.jpg.

Napredni finančni plan za sofinancirane projekte (part, life, cofin, nfm).