Difference between revisions of "Finances/sl/"

From Help.4pm
Jump to navigationJump to search
Line 80: Line 80:
 
[[File:Slika vnos proračuna 3.png|frameless|500x500px]]
 
[[File:Slika vnos proračuna 3.png|frameless|500x500px]]
 
<br />
 
<br />
 +
  
  
Line 151: Line 152:
 
===*Pavšalni stroški===
 
===*Pavšalni stroški===
 
Pavšalni stroški (tudi režijski, indirektni stroški, over-heads) so prikazani in izračunani samo, če so planirani. Način izračuna določimo pred planiranjem in realizacijo. Lahko jih beležimo ročno z vnosom NOVEGA STROŠKA ali pa se beležijo AVTOMATIČNO.
 
Pavšalni stroški (tudi režijski, indirektni stroški, over-heads) so prikazani in izračunani samo, če so planirani. Način izračuna določimo pred planiranjem in realizacijo. Lahko jih beležimo ročno z vnosom NOVEGA STROŠKA ali pa se beležijo AVTOMATIČNO.
 +
<br />
 
<br />
 
<br />
 
===DENARNI TOK - STROŠKI===
 
===DENARNI TOK - STROŠKI===

Revision as of 12:46, 30 November 2020

FINANČNA IZKAZNICA

Ko vstopimo v zavihek FINANCE se najprej izpiše finančna izkaznica, na kateri dobimo hitre preglede o stanju projekta.

Prvi pregled vsebuje grafe za stroške, planirano razliko in realizirano razliko. Če ima naročnik vklopljene "druge finančne dogodke: odlivi" se prikaže še četrti graf denarno stanje.

Izkaznica1.png


S klikom na ikono Ikona izkaznica 1.png se odpre bolj podrobna finančna izkaznica. Če potujete z miško čez določene vrednosti, se vam bo izpisala obrazložitev, iz kje so vrednosti črpane oz. preračunane.

Izkaznica2.png


Izkaznico lahko vedno skrijete z ikono Ikona izkaznica 2.png. 4PM si bo to izbiro zapomnil, zato naslednjič, ko boste finančno izkaznico želeli pregledati, ponovno kliknete na ikono Ikona izkaznica 2.png.



PLAN STROŠKOV

V zavihku financ PLAN s klikom na ikono Dodaj.png dodamo nov planiran strošek. V tabeli se odpre prazna vrstica v katero vpišemo podatke ali jih zberemo iz spustnih seznamov. Nato potrdimo z gumbom Shrani.png shrani ali prekličemo s ikono Prekliči.png.

Slika vnos plana.png

Filtri določajo prikaz stolpcev v tabeli:

  • vrsta stroška,
  • obdobje,
  • opis,
  • oseba,
  • organizacija (odvisno od nastavitev).


Z vsakim vnosom se polni vrtljiva tabela, katere postavitev tabele določamo glede na VRSTICE in STOLPCE:

  • vrsto stroška,
  • obdobje,
  • faze (odvisno od nastavitev),
  • organizacije (odvisno od nastavitev).


Pogled lahko razširimo ali zmanjšamo glede na:

  • plan,
  • stroške,
  • še na voljo,
  • prazna polja.

Slika vrtljive tabele z označenimi kljukcami.png

Urejanje tabele plana stroškov

Vrstice v tabeli lahko brišemo z ikono Prekliči.png (če nimajo vezanih zapisov), urejamo pa s klikom na ikono svinčnik Uredi.png.


Pavšalni stroški (overheads)

Na projektu (ali fazi) lahko planiramo pavšalne stroške. 4PM izračuna vrednost režijskih stroškov glede na vnaprej določen način izračuna. Odvisno od zastavljenih nastavitev lahko izbiramo med:

  • ročno vnašanje pavšalnih stroškov (med tipe stroškov se doda pavšalni in se jih ročno beleži še naprej v planu in realizaciji),
  • avtomatično računanje pavšalnih glede na vnesen delež in tip stroška v finančnih nastavitvah.


Uporaba proračuna oz. budgeta

Planu stroškov lahko dodamo t.i. budget, ki predstavlja stroške na voljo. Z budgetom si pri vnosu plana stroškov pomagamo tako, da imam vedno na voljo vnesene zastavljene stroške na voljo, ki jih primerjamo z vnesenim planom.

Zato, da omogočimo vnos budgeta gremo najprej v projekt FINANCE/NASTAVITVE. Obkljukamo možnost »UPORABA PRORAČUNA«.


V zavihku FINANCE/PLAN imate na voljo gumb »PRORAČUN«.

Slika vnos proračuna 1.png


S klikom na gumb se odpre tabela »proračun« v katero vnesemo »stroške na voljo« shranimo s klikom na ikono Shrani.png. Vrnemo se na prejšnji pogled tako, da kliknemo »zapri«.

Slika vnos proračuna 2.png


Primer: za razvoj amortizacijo imamo na voljo le 1.000,00 € in pri planiranju stroškov takoj opazimo, da presegamo proračun oz. budget, ki ga imamo na voljo.

Slika vnos proračuna 3.png


STROŠKI

REALIZIRANI STROŠKI

V 4PM spremljamo naslednje tipe projektnih stroškov: stroški (organizacij), stroški dela, stroški oseb - kilometrina, stroški oseb - ostalo

Realizirani stroški.png

1) Stroški

Stroški organizacij so stroški, ki jih nastanejo pri delu s podizvajalci, zunanjimi sodelavci, dobavitelji, ko nam izstavijo račun za opravljeno storitev, dobavljen material.

Nov strošek dodamo s klikom na Dodaj.png in v obrazcu izpolnimo potrebne podatke. Polja z * so obvezna:

Slika vnosa stroška 1.png

  • dodamo prejemnika (plačnika) in izdajatelja,
  • strošek lahko vežemo na denarni tok oz. rezervacijo,
  • določimo ali je strošek vezan na specifično fazo ali na celoten projekt,
  • izberemo tip stroška,
  • izberemo nalogo na katero se strošek povezuje (odvisno od nastavitev),
  • izpolnimo št. dokumenta,
  • datum dokumenta,
  • datum storitve in plačila,
  • zapišemo vrednost in po možnosti davek,
  • dodamo opis stroška,
  • vnesemo plačila (če je strošek že deloma ali v celoti poplača, odvisno od nastavitev) in
  • lahko pripnemo dokument (npr. kopijo računa, pogodbe, dobavnice), ta naloženi dokument se bo nahajal v mapi Finance.


Upravičen in sofinanciran delež se preračunata sama, glede na finančne nastavitve:

Slika vnosa stroška 2.png

2) Stroški dela

Stroški oseb oz. dela so stroški, ki nastanejo pri delu: stroški dela (opravljene ure), potni stroški - kilometrina in ostali stroški, ki so povezani s člani projektnih ekip. Ti stroški so izračunani iz urnih postavk in opravljenih ur.

Nastanejo s poročanjem o opravljenih projektnih urah na nalogah. Osnova za izračun je urna postavka, ki jo ima posameznik v obdobju, ko je bilo delo opravljeno in število poročanih ur.

Stroški oseb nastanejo, ko je delo opravljeno. To pomeni, da nastajajo sproti, ko uporabniki poročajo o porabljenem času za projektno delo.

3) Stroški oseb – kilometrina

Z izpolnjevanjem potnih nalogov (v projektu so prikazani, ko je potni nalog likvidiran) ali neposredno na projektu, s klikom na gumb dodaj.

Pogled vsebuje tudi pregled stroški oseb, ki se nanašajo na službene poti - kilometrine. Tudi teh stroškov ni potrebno posebej evidentirati, saj jih vnaša vsak uporabnik 4PM sam v:

  • MOJ 4PM / VNOS DELA in stroškov KILOMETRINE,
  • z izpolnjevanjem POTNIH NALOGOV (samo likvidirani potni nalogi).


4) Stroški oseb – ostalo

Vpisujemo stroške, ki niso neposredni stroški dela, so pa njihovi nosilci stroška člani projektnih ekip; v seznamu se pojavijo, ko ima udeleženec na projektu dodeljeno nalogo. Hkrati lahko določimo ali je oseba upravičena do povračila stroška ali ne.

Te stroške vpisujemo:

  • MOJ 4PM / VNOS DELA IN stroškov POTNIH NALOGOV (službene poti),
  • z izpolnjevanjem POTNIH NALOGOV (v projektu so prikazani, ko je potni nalog likvidiran),
  • neposredno na projektu, s klikom na gumb DODAJ Dodaj.png.

Slika dodajanje stroški oseb ostalo 1.png


Vnesi podatke in nato SHRANI:

Slika dodajanje stroški oseb ostalo 2.png

*Pavšalni stroški

Pavšalni stroški (tudi režijski, indirektni stroški, over-heads) so prikazani in izračunani samo, če so planirani. Način izračuna določimo pred planiranjem in realizacijo. Lahko jih beležimo ročno z vnosom NOVEGA STROŠKA ali pa se beležijo AVTOMATIČNO.

DENARNI TOK - STROŠKI

4PM omogoča planiranje in spremljanje denarnega toka na nivoju projekta. Finančne dogodke lahko napovemo vnaprej in povežemo:

  • z mejniki (zaključki nalog) ali pa
  • načrtujemo posebne datume, ko se bodo zgodili.

Tako prehitimo računovodstvo, ki zgolj evidentira pretekle finančne dogodke, in pomagamo pri usklajevanju denarnega toka na nivoju organizacije.


Planiranje denarnega toka

Na stroških planiramo oz. rezerviramo odhodke na prihodkih pa prihodke.

V FININACE/STROŠKI/DENARNI TOK s klikom na ikono dodaj (dodaj) se odpre obrazec za vnos:

  • prejemnika (plačnika) in izdajatelja,
  • vrste naročila (poljuben šifrant),
  • določimo ali je strošek vezan na specifično fazo ali na celoten projekt,
  • izberemo nalogo na katero se strošek povezuje (poljubno, odvisno od nastavitev),
  • izberemo tip stroška,
  • izpolnimo št. dokumenta,
  • datum dokumenta
  • dodamo valuto oz. rok plačila,
  • zapišemo vrednost in po možnosti davek,
  • dodamo opis stroška in
  • lahko pripnemo dokument (npr. kopijo računa, pogodbe, dobavnice), ta naloženi dokument se bo nahajal v mapi Finance.

Slika vnos denarnega toka 2.png

Postopek poljubno ponavljamo, planirani odhodki in prihodki se izpisujejo v tabeli.

Realizacija denarnega toka

Ko pride do realizacije predhodno planiranega oz. rezerviranega odhodka, s klikom na ikono dodaj Dodaj 2.png vnesemo še manjkajoče podatke o:

  • št. dokumenta,
  • datum dokumenta,
  • poljubno še storitev in plačilo in
  • vrednost računa (realizacija).

Nato SHRANIMO.

Tako pripravljene podatke še potrdimo s klikom na gumb za zaključitev Shrani.png. Vpraša nas ali želimo zaključiti in izberemo »da«. Ko zapis tako shranimo, se iz napovedi prenese med realizirane stroške/prihodke.

Slika potrditev DT.png

PRIHODKI

Prihodke na projekt oz. fazo vnašamo v zavihku FINANCE / PRIHODKI. Prihodki so izstavljeni računi, donacije, sofinancirani prihodki. Prilive vnašamo v vnosno okno, ki ga odpremo s klikom na ikono dodaj Dodaj.png.

NASTAVITVE